Prvi teretni voz za potrebe "Železničkog integralnog transporta" već početkom naredne sedmice saobraćaće preko Makiša, izjavio je generalni direktor "Železnica Srbije" Miroslav Stojčić.

Odlaskom poslednjeg teretnog voza za Rijeku, od juče, 9. juna, zvanično je prestala da radi železnička stanica Beograd Spoljna koja je bila sastavni deo Glavne železničke stanice u Beogradu, u kojoj se odvijao teretni železnički saobraćaj.


Dan ranije, 8. juna, Akcionarsko društvo za železnički prevoz robe "Srbija Kargo" izdalo je "transportno ograničenje", na osnovu kojeg je stanica Beograd Spoljna prestala da prihvata i otprema teretne železničke kompozicije.

Time je, posle skoro veka postojanja, stanica Beograd Spoljna prestaje da opslužuje železnički teretni saobraćaj u centru glavnog grada, navodi se u saopštenju.

U prethodnih petnaestak dana, radnici "Infrastrukture železnice Srbije" su u stanici Beograd Spoljna demontirali oko kilometar i po koloseka i tri skretnice.

Izvršena je i demontažu kontaktne mreže, a do danas treba da budu uklonjeni i svi stubovi kontaktne mreže u stanici, osim jednog neophodnog ; za rad mašina koje izvode demontažu i uklanjanje koloseka.

U skladu s dinamičkim planom, ukida se i najveći broj skretnica u stanici Beograd Spoljna, a ostaju samo četiri stare i postavljaju dve nove skretnice za potrebe odvijanja železničkog saobraćaja na preostala tri koloseka.

Prethodnih decenija milioni tona robe primani su i otpremljeni iz ove stanice, a zbog značaja i obima prevoza upravo tu je veliki broj železničara sticao prva profesionalna znanja i iskustva za dalji rad na železnici.

U železničkoj stanici Beograd teretni saobraćaj bio je odvojen od putničkog posle Prvog svetskog rata, da bi se rasteretio saobraćaj u stanici a brigu o teretu preuzela je teretna stanica Beograd Spoljna.