• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Bobić: Metro - preka potreba Beograda

Glavni arhitekta grada Beograda Đorđe Bobić izjavio je da Beogradu nedostaje 40.000 stanova, ali i slobodno zemljište kako za njihovu gradnju tako i sve veću potražnju velikih inostranih kompanija, koje hoće da grade na lokacijama u glavnom gradu Srbije.

Glavni arhitekta grada Beograda Đorđe Bobić izjavio je da Beogradu nedostaje 40.000 stanova, ali i slobodno zemljište kako za njihovu gradnju tako i sve veću potražnju velikih inostranih kompanija, koje hoće da grade na lokacijama u glavnom gradu Srbije.

U intervjuu za sajt Beogradske novine, Bobić je rekao da Grad nije odustao od gradnje lakog šinskog metroa, kao i da će "buvljak" ostati tamo gde jeste bar do 2010. godine.

"Uočili smo još pre dve godine da su se iscrpeli gotovo svi gradski resursi. Praktično, ostalo je malo parčića zemljišta u gradu na kojima može nešto da se gradi, a pritisak investitora je ogroman. Prestonici nedostaje čak 40.000 stanova što je impozantna brojka, a da ne govorimo o potražnji velikih firmi kao sto su 'Ikea' ili Moskovska banka, koji traže vise desetina hiljada hektara zemljišta gde bi podigli svoje objekte. Zato smo počeli da se bavimo levom obalom Dunava, koja ima velik potencijal", kaže Bobić.

Ipak, ta ideja će sačekati novu gradsku vladu, koja treba da bude izabrana na izborima u maju.

Jedno od najvećih nedostataka Beograda jesu mostovi. Godinama se priča o mostu na Adi, koji će povezati Banovo brdo i Novi Beograd. Što se više odlaže početak izgradnje mosta, cena je sve skuplja. Prvobitno je projektovana cena od 90 miliona, sada je veća.

"U planu je da do kraja meseca bude izabran izvođač radova, a po potpisivanju ugovora biće utvrđena i dinamika realizacije posla. Investicija je vredna 116 miliona evra", rekao je Bobić.

Glavni gradski arhitekta kaže i da se nije odustalo od izgradnje lakog šinskog metroa, ali je to još na nivou ideje. Ipak, Bobić ocenjuje da bez metroa Beograd neće moći dugo da "diše".

"U toku je izrada plana od Ustaničke do Trga Nikole Pašića i od trga do Tvorničke ulice u Zemunu. Studijom koju smo radili utvrđeno je da bi nas laki šinski metro koštao 450 miliona evra, a onaj teški što ide pod zemljom milijardu i dvesta pedeset miliona. Postoje dva načina da se to ostvari: kreditom Evropske banke za rekonstrukciju i razvoj ili šema koncesija, što lično mislim da je manje verovatno. Onaj ko uzme taj posao u koncesiji nisam siguran da će hteti da mu grad određuje kolika će biti cena karte, a mi to i dalje moramo da radimo. Uglavnom, planove ćemo završiti, idejni projekat, urbanističku dokumentaciju, a nova vlast će se time pozabaviti. Ali, bez obzira na mostove i deset novih garaža, grad bez metroa neće još dugo moći da funkcioniše".

Bobić je najavio i izgradnju novih garaža, s tim što će biti primenjen takozvani "lisabonski model" - garaže će biti građene ispod trgova i ulica, a ne ispod parkova. Tako će biti garaža ispod narodne skupštine, Studentskog trga, Narodne biblioteke…

Izgradnja garaža neće biti finansirana iz gradskog budžeta. Način finansiranja biće poznat do jeseni. Postoje tri opcije - koncesija (problem je što bi investitori tada morali da poštuju gradsku cenu parkiranja), druga je da se za svaku lokaciju i garažu raspiše tender, a treća je da u izgradnji participiraju gradski i pirvatni sektor.

Otvoreni tržni centar, odnosno "buvljak", do 2010. godine ostaje na sadašnjoj lokaciji, a tada bi trebalo da počne izgradnja Autobuske stanice.

"Tražimo pravu lokaciju za izmeštanje 'buvljaka', jer on mora ostati dostupan građanima. U razmatranju su lokacije oko Pančevačkog puta, Autoputa ili magistrale, jer građanima ne sme putovanje do buvljaka da traje duže od pola sata", kaže Bobić.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image