• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Do 2019. godine Beograd dobija novu bus stanicu

Izvor mondo.rs Izvor MONDO/Tanjug

Izgradnja nove beogradske autobuske stanice, koja će biti u Bloku 42 na Novom Beogradu, počeće u maju ili junu i biće završena do kraja 2018. godine, najavio gradonačelnik.

 Nova autobuska stanica u Beogradu u Bloku 42 Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović
arhivska fotografija
Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović


"Zajedno sa železničkom stanicom radimo na izmeštanju i izgradnji nove autobuske stanice, koja će biti u Bloku 42 i očekujem da ćemo već na proleće, u maju ili junu, krenuti u izgradnju te stanice, kako bi je završilli do kraja 2018. godine", rekao je Siniša Mali novinarima u Prokopu, gde je prisustvovao početku izgradnje pristupnih saobraćajnica za tu železničku stanicu.

Gradonačelnik je naglasio da će nova autobuska stanica biti važan i velelepan objekat, na koji Beogađani, takođe, čekaju skoro 40 godina, kao i na završetak Prokopa.

Prema ranije iznetim planovima, nova autobuska stanica u Bloku 42 (kod "buvljaka) imaće 15 dolaznih i 60 odlaznih perona, dok će se železnički saobraćaj obavljati na osam perona.

Ranije je bilo reči da bi ova stanica mogla da bude gotova do 2017. godine. Tako je bar izjavio glavni gradski urbanista MIlutin Folić u intervjuu "Večernjim novostima" u decembru 2015. godine.

"Nova Glavna autobuska stanica koja će integrisati 'Lastu' sa ostalim autobusima počinje da se gradi sledeće godine, a biće završena do kraja 2017. Lasta i BAS biće izmešteni na novu zajedničku u Bloku 42 na Novom Beogradu. Ta lokacija je planirana Generalnim planom još pre nekoliko decenija i konačno smo u mogućnosti da izmestimo međugradski autobuski saobraćaj iz centra prestonice i značajno smanjimo gužve i zagađenje", rekao je Folić tada.

U svakom slučaju, sve će biti bolje nego ono ruglo ko je je sada:

Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović


Inače, od 50 radova koji su konkurisali za projekat izabran je rad tima "Proaspect" koji su činili Milan i Vladimir Lojanica sa svojim saradnicima. Zadatak učesnicima konkursa bio je da integrišu transportni i komercijalno-poslovni sadržaj u već postojeću celinu.

Ukupna dozvoljena površina kompleksa je zacrtana na 180.000 kvadrata.

Najvažniji deo projekta jeste transportni terminali nove autobusko-železničke stanice Novi Beograd. Autobuski terminal, osim dolaznih i odlaznih perona, prema projektu, ima zgradu sa sa pratećim komercijalnim sadržajima uz stanicu, poslovnom kulom i velikim supermarketom.

Na donjem nivou se nalaze odlazni i dolazni peroni, dok je glavni ulaz u autobusku stanicu postavljen ka Ulici Antifašističke borbe, sa velikim parkingom i platoom ka ulici. Iza objekta zamišljen je izdignut plato koji će biti i veza ostalim delovima celine, pre svega sa poslovnom kulom, ali i pešačkom pasarelom koja vodi preko Ulice Antifašističke borbe do komercijalnog centra na prostoru današnjeg OTC-a.  

- PROKOP -

Izvor: Mondo/Georgi Mitev Šantek



Kada je reč o pristupnim saobraćajnicama  za buduću glavnu železničku stanicu Beograd centar u Prokopu, u dužini od ukupno 1,2 kilometra, taj posao bi trebalo da bude završen na proleće 2017.

Radove je započela grupa izvođača na čelu sa Sstrabagom, a vredni su 380 miliona dinara.

"Neophodno je uraditi pristupne saobraćajnice kako bi putnici mogli na normalan način da dođu do Prokopa i budu povezani sa javnim prevozom i taksijem", rekao je Mali novinarima.
On je istakao da je Prokop kapitalan projekat za Grad Beograd, koji građani Beograda čekaju oko 40 godina.

"Sa ovom stanicom stvorićemo mogućnost da izmestimo postojeću glavnu železničku stanicu iz centra grada i time otvaramo mogućnost za drugu fazu projekta Beograd na vodi", naglasio je gradonačelnik i najavio da će Prokop biti potpuno završen najkasnije 2019. godine.

Radovi su započeti na prilazu Prokopu sa gornje strane stanice, u blizini BIP-a, a zvaničan rok za završetak pristupnih saobraćajnica je 22. maj 2017.

Projektom je predviđena saobraćajnica sa infrastrukturom sa po dve kolovozne trake, dužine oko 770 metara i razdelnim pojasom, sa obostranim pešačkim stazama, osim na delu uključenja sa

Bulevarom kneza Aleksandra, gde su trotoari sa jedne strane.

Na saobraćajnici je predviđena i izgradnja mostovske konstrukcije dužine 145 metara, sa pet raspona, kao i potporni zidovi.

Takođe, biće izgrađeno 1.500 metara kanalizacione mreže, oko 560 metara vodovoda, 26 parking mesta i dva stajališta javnog prevoza.

Ulica Dragana Mancea će biti rekonstruisana u dužini od 160 metara.

U smeru od Bulevara kneza Aleksandra ka železničkoj stanici Prokop biće izgrađena pešačko-biciklistička staza u dužini od 200 metara i širine tri metra.

Osim izrade potpornih zidova i mostovske konstrukcije, značajan deo predstavlja i uređenje saobraćajnog prolaza ispod Bulevara kneza Aleksandra kojim će se prilaziti železničkoj stanici.

Projektnu dokumentaciju je uradio Saobraćajni institut CIP.

Komentari 47

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

ping pong

Ne lozite se ljudi badava. Necete/mo za zivota videti niti novu bus stanicu,niti Prokop,metro i sta ti ja znam. Kakva crna 2019. kakvi bakraci. Bice ovako kako jeste bar do kraja ovog veka.

Cedo

Pa koliko ste uzeli para za tolike godine prodavajuci skupe zetone mogle su se napraviti tri bus stanice

MarkoBeograd

Da se odmah razumemo jer će verovatno ovo biti protumačeno kao podrška vlasti ili kao neki bot ,to svakako nisam niti na ovaj način dajem podršku vlasti ali mi nije jasno da većina komentara ovde sa toliko negativnim nabojem dočeka lepu vest da je to neverovatno. Da,super što dobijamo novu bus stanicu jer će biti kvalitetnija i sigurno lepša od sadašnje od koje me je sramota kad je vidim. Podrška za sve što je novo i lepo, pljuvali su i Đilasa kad je otvaran most na adi a i tad sam to pozdravio. Uživao sam kad sam prolazio i video novi autoput posle Leskovca do granice sa Makedonijom. Beograd na vodi, odlicna ideja, da nije možda bolje ono što je bilo do pre par meseci?

special image