"Zajedno sa železničkom stanicom radimo na izmeštanju i izgradnji nove autobuske stanice, koja će biti u Bloku 42 i očekujem da ćemo već na proleće, u maju ili junu, krenuti u izgradnju te stanice, kako bi je završilli do kraja 2018. godine", rekao je Siniša Mali novinarima u Prokopu, gde je prisustvovao početku izgradnje pristupnih saobraćajnica za tu železničku stanicu.
Gradonačelnik je naglasio da će nova autobuska stanica biti važan i velelepan objekat, na koji Beogađani, takođe, čekaju skoro 40 godina, kao i na završetak Prokopa.
Prema ranije iznetim planovima, nova autobuska stanica u Bloku 42 (kod "buvljaka) imaće 15 dolaznih i 60 odlaznih perona, dok će se železnički saobraćaj obavljati na osam perona.
Ranije je bilo reči da bi ova stanica mogla da bude gotova do 2017. godine. Tako je bar izjavio glavni gradski urbanista MIlutin Folić u intervjuu "Večernjim novostima" u decembru 2015. godine.
"Nova Glavna autobuska stanica koja će integrisati 'Lastu' sa ostalim autobusima počinje da se gradi sledeće godine, a biće završena do kraja 2017. Lasta i BAS biće izmešteni na novu zajedničku u Bloku 42 na Novom Beogradu. Ta lokacija je planirana Generalnim planom još pre nekoliko decenija i konačno smo u mogućnosti da izmestimo međugradski autobuski saobraćaj iz centra prestonice i značajno smanjimo gužve i zagađenje", rekao je Folić tada.
U svakom slučaju, sve će biti bolje nego ono ruglo ko je je sada:
Inače, od 50 radova koji su konkurisali za projekat izabran je rad tima "Proaspect" koji su činili Milan i Vladimir Lojanica sa svojim saradnicima. Zadatak učesnicima konkursa bio je da integrišu transportni i komercijalno-poslovni sadržaj u već postojeću celinu.
Ukupna dozvoljena površina kompleksa je zacrtana na 180.000 kvadrata.
Najvažniji deo projekta jeste transportni terminali nove autobusko-železničke stanice Novi Beograd. Autobuski terminal, osim dolaznih i odlaznih perona, prema projektu, ima zgradu sa sa pratećim komercijalnim sadržajima uz stanicu, poslovnom kulom i velikim supermarketom.
Na donjem nivou se nalaze odlazni i dolazni peroni, dok je glavni ulaz u autobusku stanicu postavljen ka Ulici Antifašističke borbe, sa velikim parkingom i platoom ka ulici. Iza objekta zamišljen je izdignut plato koji će biti i veza ostalim delovima celine, pre svega sa poslovnom kulom, ali i pešačkom pasarelom koja vodi preko Ulice Antifašističke borbe do komercijalnog centra na prostoru današnjeg OTC-a.
- PROKOP -
Kada je reč o pristupnim saobraćajnicama za buduću glavnu železničku stanicu Beograd centar u Prokopu, u dužini od ukupno 1,2 kilometra, taj posao bi trebalo da bude završen na proleće 2017.
Radove je započela grupa izvođača na čelu sa Sstrabagom, a vredni su 380 miliona dinara.
"Neophodno je uraditi pristupne saobraćajnice kako bi putnici mogli na normalan način da dođu do Prokopa i budu povezani sa javnim prevozom i taksijem", rekao je Mali novinarima.
On je istakao da je Prokop kapitalan projekat za Grad Beograd, koji građani Beograda čekaju oko 40 godina.
"Sa ovom stanicom stvorićemo mogućnost da izmestimo postojeću glavnu železničku stanicu iz centra grada i time otvaramo mogućnost za drugu fazu projekta Beograd na vodi", naglasio je gradonačelnik i najavio da će Prokop biti potpuno završen najkasnije 2019. godine.
Radovi su započeti na prilazu Prokopu sa gornje strane stanice, u blizini BIP-a, a zvaničan rok za završetak pristupnih saobraćajnica je 22. maj 2017.
Projektom je predviđena saobraćajnica sa infrastrukturom sa po dve kolovozne trake, dužine oko 770 metara i razdelnim pojasom, sa obostranim pešačkim stazama, osim na delu uključenja sa
Bulevarom kneza Aleksandra, gde su trotoari sa jedne strane.
Na saobraćajnici je predviđena i izgradnja mostovske konstrukcije dužine 145 metara, sa pet raspona, kao i potporni zidovi.
Takođe, biće izgrađeno 1.500 metara kanalizacione mreže, oko 560 metara vodovoda, 26 parking mesta i dva stajališta javnog prevoza.
Ulica Dragana Mancea će biti rekonstruisana u dužini od 160 metara.
U smeru od Bulevara kneza Aleksandra ka železničkoj stanici Prokop biće izgrađena pešačko-biciklistička staza u dužini od 200 metara i širine tri metra.
Osim izrade potpornih zidova i mostovske konstrukcije, značajan deo predstavlja i uređenje saobraćajnog prolaza ispod Bulevara kneza Aleksandra kojim će se prilaziti železničkoj stanici.
Projektnu dokumentaciju je uradio Saobraćajni institut CIP.
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte