• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ilić: Predlog DS-a za koncesiju neće proći

Ministri iz DS, G17 plus i SDP uputili su premijeru Vojislavu Koštunici predlog da sazove sednicu Vlade na kojoj bi se odlučivalo o predlogu da se koncesionaru za autoput Horgoš-Požega omogući dodatni rok od 90 dana. Iako se predstavnici koncesionara slažu se s tim predlogom Velimir Ilić kaže da ne veruje da će on i proći na Vladi.

Ministri iz Demokratske stranke, G17 plus i SDP uputili su predsedniku Vlade Vojislavu Koštunici predlog da sazove sednicu Vlade na kojoj bi se odlučivalo o predlogu da se koncesionaru za autoput Horgoš-Požega omogući dodatni rok od 90 dana da obebedi finansijsku konstrukciju za tu investiciju.

Iako se predstavnici koncesionara sa ovim slažu ministar za infrastrukturu Velimir Ilić kaže da ne veruje da će ovaj predlog proći i da će odluka o tome biti ostavljena novoj vladi.

"Njima nije dovoljno 90 dana da bi sve to završili zato se i traži ovaj rok. Dogovoreno je da se nađe neki modus mirovanja samog ugovora o koncesiji. Videćemo da se ipak održi u životu ugovor jer je dobar za vladu i da se ostavi novoj vladi da o tome odluči", rekao je Ilić za Radio-televiziju Srbije, posle razgovora sa koncesionarima Alpina-Por i Dojče bankom.

U pismu premijeru, ministri navode da je izgradnja tog autoputa od vitalnog značaja za Srbiju, njenu privredu i građane.

"Nažalost, činjenica je da koncesionar Alpina-Por nije ispunio sve tehničke i finansijske uslove predviđene Ugovorom o koncesiji, kao uslov za početak radova", navode ministri. Dodaje se da će, ako ne bude sazvana sednica Vlade, 31. marta u ponoć Ugovor o koncesiji postati ništav, "što ne bi bilo u interesu građana Srbije".

"Uvereni smo da shvatate nužnost predloženih koraka", navodi se u pismu upućenom Koštunici koje su potpisali potpredsednik Vlade Božidar Đelić, ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić i ministar rada i socijalne politike Rasim Ljajić.

Agencija Tanjug objavila je, pozivajući se na neimenovani izvor blizak Vladi Srbije, da su predstavnici konzorcijuma "Por-Alpina", koncesionara za izgradnju autoputa Horgoš-Požega, i "Dojče banke" razgovarali sa potpredsednikom Vlade Srbije Božidarom Đelićem.

Božidar Đelić ocenio je ranije da - iako je činjenica da nisu obezbeđene ni finansijske ni tehničke granacije - to ipak nije razlog da se ugovor sa koncesionarom poništi. Zbog značaja posla treba da se nađe zajednički jezik, naglasio je on.

Đelić je rekao da je ovaj predlog iznet i juče na sednici Vlade, ali da je Koštunica odbio da se o tome raspravlja sa obrazloženjem da to nije bilo na dnevnom redu. Zbog toga je taj predlog i formalno upućen i on bi trebalo da bude jedina tačka dnevnog reda na vanrednoj sednici Vlade Srbije.

Đelić je izrazio ubeđenje da će "Koštunica preuzeti odgovornost" i zakazati sednicu jer je to u interesu građana Srbije.

Mlađan Dinkić izrazio je nadu da će "premijer (Vojislav Koštunica) shvatiti da je to važan projekat i da bi trebalo da damo taj dodatni rok kako bi koncesionar obezbedio finasijsku konstrukciju prema ugovoru".

Ukoliko se to učini, prema rečima Dinkića, radovi na izgradnji autoputa bi "mogli da krenu na obostrano zadovoljstvo". On je rekao da je pre početka radova potrebno tačno saznanje da će koncesionar finansirati izgradnju autoputa, a ne da će se Srbija zaduživati i da će "građani plaćati ceh".

Vlada je na sednici u četvrtak većinom glasova odbacila predlog Ministarstva za infrastrukturu o započinjanju radova na izgradnji autoputa Horgoš-Požega.

Na konferenciji za novinare posle sednice, koju je obeležila žestoka svađa ministara, ministar za infrastrukturu Velimir Ilić je, nakon sednice Vlade, izjavio da je trebalo da radovi počnu u sredu, 1. aprila, ali su blokirani zbog odluke dela Vlade (DS i G17) da glasaju protiv toga.

Premijer Srbije ocenio je da je odluka većine u Vladi da ne podrži početak radova na autoputu Horgoš-Požega "štetočinska i destruktivna".

Koštunica je na konferenciji za novinare rekao da je odluka loša čak i po bezbednost građana i podsetio na brojne nesreće sa smrtnim ishodom na Ibarskoj magistrali, koji bi trebalo da zameni autoput.

Koštunica je rekao da je došlo je do toga da pravno utemeljen predlog Ministrstva za infrastrukturu bude odbačen od strane bivših koalicionih partnera iz DS i G 17 plus iz "dobro poznatih razloga": "U ovom trenutku veoma zabrinuti koncesionari vode razgovore u Ministarstvu za infrastrukturu."

Premijer je dodao da nije dobio zvaničan predlog o produžetku roka za početak radova dok koncensionar ne dostavi potrebne bankarske garancije, a da će, kada dobije formalan predlog, učiniti sve da se poništi pogrešna odluka, jer mu je "iznad svega stalo" da se izgradi autoput.

Premijer je rekao da su DSS i Nova Srbija otvoreni za razgovor, ali da je "zaprepašćen načinom na koji se juče razgovaralo na Vladi". "Razmorićemo svaki predlog koji bi omogućio da Srbija između dve mogućnosti izabere onu pravu - da dobije auto-put koji joj je preko potreban", rekao je Koštunica.

Ministarstvo finasija Srbije predložilo je Vladi da "usvoji zaključak kojim se koncesionaru određuje dodatni rok od 90 dana da ispuni ugovorom preuzete obaveze".

Krajem marta prošle godine Vlada Srbije je skopila koncesioni ugovor sa konzorcijumom Por o izgradnji autoputa Horgoš-Požega.

Koncesionar je do kraja marta ove godine trebalo da dostavi bankarsku garanciju da je obezbedio pare za ukupnu investiciju koja je procenjena na više od milijardu evra, ali je pre nekoliko dana zatražio od Vlade Srbije da mu se odobri gradnja i bez te garancije u celosti, već samo za prvu godinu radova.

Autoput je trebalo da bude dug 244 kilometra, a deo kroz Vojvodinu je najvećim delom izgrađen.

Ako bi se postigao dogovor o održavanju telefonske sednice Vlade, ona bi morala biti održana do 31. marta, jer tada ističe rok koncesionaru za završetak finansijske konstrukcije.

(agencije/MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image