Odluka je kontorverzna, jer podrazumeva da kontrolori samostalno legitimišu građane i njihove podatke elektronski prosleđuju Komunalnoj policiji, iz čijeg bi se sedišta zatim vraćale kazne putnicima zatečenim bez karte i uručivala prekršajna prijava.
Da ovakva izmena Odluke o javnom linijskom prevozu nije u skladu sa zakonima i Ustavom odmah je konstatovao Poverenik za zaštitu podataka o ličnosti i pisao gradonačelniku Beograda i predsedniku Skupštine Grada Beograda.
Prema zakonima, legitimisanje građana mogu da obavljaju samo ovlašćena (zvanična) lica, a to su u ovom slučaju pripadnici policije i Komunalne policije, a nikako zaposleni ili honorarci BusPlusa.
Kontrolor do sada putniku bez karte nije mogao da napiše kaznu, već samo "doplatnu kartu" od 2.000 dinara. Ukoliko je putnik, popularno "švercer", odbio da plati na licu mesta a želeo je da ostavi podatke, oni su prosleđivani Komunalnoj policiji koja bi slala prekršajnu prijavu na naznačenu adresu.
Skupština Beograda ovakvu ideju o prosleđivanju podataka Komunalnoj a potom štampanja prijave na licu mesta, usvojila je uz obrazloženje da bi se tako smanjili troškovi izdavanja prekršajnog naloga kojih mesečno u Beogradu ima između 12.000 i 15.000.
Gradski menadžer Goran Vesić tvrdi da je elektronski prekršajni nalog u skladu sa Zakonom o elektronskom potpisu i odnosi se na sve prekršaje a ne samo na gradski prevoz.
Ni drugi deo odluke nije manje sporan. Naime, Odlukom je dozvoljeno kontrolorima da karte pregledaju i van vozila, na stanicama. Nije jasno kako je to tehnički predviđeno da se izvede (karte se "kucaju", odnosno validiraju u vozilima), ali bi to značilo da se putnici "pregledaju" i legitimišu na javnim površinama, jer stanice prevoza (pa bio to i BG voz) nisu vlasništvo BusPlusa (kao ni GSP-a ni privatnih prevoznika).
Iz Direkcije za javni prevoz za primer BG voza kažu da se njime svakodnevno vozi 40.000 ljudi i da su zbog toge stavili tehničke prepreke.
"Zatvorićemo ulaze, prvo na tri stanice a onda i na ostalima. Stavićemo rampe i blindirane validatore, dok će kontrolori van vozila kontrolisti karte" prenose "Večernje novosti" reči direktora Direkcije, Uglješe Mitrovića.
Odluka o izmena u javnom prevozu putnika će početi da se primenjuje po objavljivanju u Službenom listu Grada Beograda.
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Putin je zbog ovog oružja naredio napad hipersoničnom raketom: Ubijen važan ruski general i 500 Severnokorejaca
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina