• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Koncesionar kupio vreme za gradnju autoputa

Vlada Srbije odlučila je na telefonskoj sednici da ugovor o koncesiji ostaje na snazi i posle 31. marta i da se koncesionaru za izgradnju autoputa Horgoš-Požega ostavi period da do kraja juna završi tehničku pripremu radova i obezbedi elemente finansiranja. Ekonomista Milan Kovačević ocenio je da je Vlada Srbije trebalo da traži nešto zauzvrat.

Ministar trgovine i usluga Predrag Bubalo izjavio je Tanjugu da je oko 17 časova završena telefonska sednica Vlade i da je doneta odluka da ugovor o koncesiji ostaje na snazi i posle 31. marta.

Potpredsednik Vlade Srbije Božidar Đelić kaže da je na sednici usvojen Predlog da se koncesionaru za izgradnju autoputa Horgoš-Požega ostavi period da do kraja juna završi tehničku pripremu radova i obezbedi elemente finansiranja, koji bi trebalo da u potpunosti budu zaokruženi do kraja godine.

"Mogu da garantujem građanima da će nova Vlada Srbije u kojoj će biti i koalicija DSS - NS, prvog radnog dana nove vlade započeti izgradnju autoputa", poručio je Bubalo.

"Zbog potpuno pogrešne odluke naših bivših koalicionih partnera DS i G17 plus, radovi za sada nisu počeli, ali kao što sam rekao garantujem da će nova vlada sigurno odmah započeti izgradnju autoputa", istakao je Bubalo.

"Zato je važno što je današnjom odlukom vlade ugovor ostao na snazi", ocenio je ministar trgovine i usluga.

Đelić navodi da je ovakvim kompromisnim rešenjem ostavljen prostor da radovi na izgradnji autoputa otpočnu ove godine.

"Zadovoljan sam zbog toga što je predsednik vlade uočio nužnost da se sazove ova hitna sednica, jer u protivnom bi cela koncesija pala, vlada bi povukla garanciju od deset miliona evra i onda bi Srbija trebalo da čeka dve godine da se ponovo pokrene gradnja autoputa Horgoš-Požega", objasnio je Đelić u telefonskoj izjavi Tanjugu iz Atine gde boravi u zvaničnoj poseti..

Prema njegovim rečima, izgradnja autoputa je isključivo ekonomsko pitanje i ne sme se zloupotrebljavati u političke svrhe.

"Oni koji su hteli da zloupotrebe autoput u poslednjem trenutku su ustuknuli. Na ovaj način Srbija ne uvodi u posao koncesionara koji nije obezbedio sve nužne garancije, a sa druge strane Srbija ima mogućnost da, ukoliko koncesionar posle novog roka ispuni uslove, ipak ove godine krene u izgradnju autoputa", kazao je Đelić.

I Ministar za infrastrukturu Velimir ilić potvrdio je da je Vlada Srbije donela odluku da Ugovor o koncesiji za izgradnju autouta Horgoš-Požega "ostane na snazi".

"Štetočinska odluka da se ne započne sa radovima na izgradnji autoputa, doneta na prethodnoj sednici vlade, trajaće do formrianja nove vlade", rekao je Ilić.

On je obećao građanima da će nova vlada čim bude formirana početi izgradnja autoputa, jer se, kako je istakao, radi o najvećoj investiciji u Sbiji koja pokreće ekonomski razvoj i upošljava hiljade nezaposlenih.

"Iako su DS i G17 plus probali da zaustave izgradnju autoputa današnjojm odlukom vlade ugovor ostaje na snazi", rekao je Ilić.

On je uveren da neće biti izgubljeno puno vremena, jer očekuje da će posle izbra vlada biti brzo formirana.

Zamenik predsednika Srpske radikalne stranke Tomislav Nikolić prethodno je izjavio da Srbija mora da uđe u izgradnju autoputa Horgoš-Požega i da je neprihvatljivo da taj posao propadne.

"Ne treba praviti nekakve rokove od 90 ili 100 dana da bi veliki izvođači koji su izabrani na tenderu otpočeli radove", kazao je Nikolić na konferenciji za novinare i istakao da je neprihvatljivo da sada propadne posao za koji će možda biti potrebno dve godine da se ponovo pokrene.

"Ako su to tako velike firme, ako se one kotiraju na berzama treba prihvatiti njihove garancije bar za ovo vreme dok nova vlada u kojoj će sigurno učestvovati SRS ne zatraži da u toku radova u određenom roku izvođač dostavi garancije od banke", dodao je Nikolić.

Ministar za državnu upravu i lokalnu samoupravu Milan Marković ocenio je da je odluka Vlade Srbije obezbedila zaštitu interesa države.

On je agenciji Beta rekao da interes koncesionara, austrijsko-španskog konzorcijuma Alpina Por ne može biti ispred državnog interesa i da je Vlada to najnovijom odlukom i obezbedila.

"Time se dobija ono što je od početka bilo najvažnije - nikako se ne može dovesti u pitanje da se taj veliki posao u krajnoj instanci svali na leđa građana Srbije, odnosno poreskih obveznika", rekao je Marković.

"Siguran sam da je ovo najbolji način da se koncesionaru da šansa da ispuni obaveze koje je preuzeo ugovorom, a da mi kao država dobijemo autoput za koji DS smatra da je zaista potreban, o tome nema nikakve dileme", naveo je Marković.

On je rekao da su ministri iz redova Demokratske stranke takvo rešenje predložili Vladi još u četvrtak i da je sada urađeno ono što je na redovnoj sednici propušteno da se uradi.

"Šteta je što se prethodna dva-tri dana to koristilo u političke svrhe, očigledno je da sam izborni proces budi emocije i strasti, ali dobro je da se na kraju ipak sve završilo onako kako je trebalo i moralo", rekao je Marković.

Ekonomista Milan Kovačević ocenio je da je Vlada Srbije, pre nego što je dala ustupke koncesionaru, trebalo da traži nešto što bi bilo u korist i druge ugovorne strane, odnosno države.

"Mi smo mogli pomeriti vreme kada će oni početi umesto nas naplaćivati putarinu od izgrađenog autoputa ili tražiti povećanje procenta koji nam se plaća", izjavio je Kovačević agenciji Beta.

Kovačević je objasnio da je prema ugovoru predviđeno da ako jedna strana ne izvršava svoje obaveze u roku, da je druga strana upozori i ostavi neko vreme da se uskladi sa ugovorom.

Prema njegovim rečima, produženje roka do kraja godine je ipak previše i biće izgubljeno mnogo vremena.

"Ovde će ostati pitanje da li će koncesionari postupiti po ugovoru i do kraja godine"
, rekao je Kovačević.

Nije jasno šta je urađeno i sa ostalim rokovima, jer je ugovorom predviđeno i kad će se predati autoput na naplatu, naveo je Kovačević i izrazio nadu da će se izmenom ugovora odložiti i taj rok.

On je rekao i da je na samom početku izostalo da se proveri da li je opravdano davati sve to u koncesiju i da li je bilo ekonomski boljih varijanti.

(agencije/MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image