Potpredsedik Vlade Srbije Božidar Đelić izjavio je da koncesionar za izgradnju puta Horgoš-Požega nije obezbedio glavni projekat, objavio je B92
Potpredsedik Vlade Srbije Božidar Đelić izjavio je da koncesionar za izgradnju puta Horgoš-Požega nije obezbedio glavni projekat, objavio je B92
Đelić je za emisiju "B92 istražuje" kazao da austrijski konzorcijum Por-Alpina (PORR) do 1. aprila, odnosno prvobitno predviđenog roka za početak gradnje autoputa "skoro ništa od tehničkog dela projekta nije uradio".
"To znači da ne može da počne da se gradi. Drugim rečima, i da su zaokružili 31. marta finansijsku konstrukciju, ne bi bili u stanju da počnu da grade za dobrih tri, četiri, pet, šest meseci", navodi Đelić.
Vlada Srbije je na telefonskoj sednici 31. marta koncesionarima Alpini i Poru produžila do 31. decembra rok za zatvaranje finansijske konstrukcije i obavezala se da najkasnije do 30. juna napravi izmene ugovora o koncesiji kojima bi se to omogućilo.
Dnevnik Blic navodi da je Dojče banka, koja bi trebalo da bude glavni finasijer autoputa, dostavila Vladi Srbije predlog izmena kojima se suštinski menja ugovor.
Dojče banka, prema saznanjima Blica, za obezbeđivanje garancije koncesionarima traži da putarinu utvrđuje isključivo koncesionar, a da država koncesionaru putarinu obračunava po fiksnom kursu kako ne bi trpeo štete zbog osciliranja dinara prema evru.
Zahteva se i da zbog toga što se se putarina naplaćuje u dinarima država koncesionaru obračunava fiksni kurs kako ne bi trpeo štete od osciliranja dinara prema evru.
Traži se i da Vlada Srbije da pravičnu nadoknadu koncesionaru ako bude trpeo gubitke zbog malog prometa.
Dojče banka zahteva i da koncesionar prvo izmiruje obveze prema kreditorima, pa tek onda državi Srbiji za koncesionu nadoknadu, ali i da koncesionar ne snosi rizik raskida ugovora usled kršenja rokova ako za to nije odgovoran,
U pismu Dojče banke se navodi još nekoliko predloga, poput dužine trajanja koncesije, garancija oko izmena zakonodavne regulative u Srbiji, ali se za njih daje mogućnost usaglašavanja kroz zajedničku radnu grupu, čije formiranje predlažu što pre, prenosi Blic.
(Beta)
Đelić je za emisiju "B92 istražuje" kazao da austrijski konzorcijum Por-Alpina (PORR) do 1. aprila, odnosno prvobitno predviđenog roka za početak gradnje autoputa "skoro ništa od tehničkog dela projekta nije uradio".
"To znači da ne može da počne da se gradi. Drugim rečima, i da su zaokružili 31. marta finansijsku konstrukciju, ne bi bili u stanju da počnu da grade za dobrih tri, četiri, pet, šest meseci", navodi Đelić.
Vlada Srbije je na telefonskoj sednici 31. marta koncesionarima Alpini i Poru produžila do 31. decembra rok za zatvaranje finansijske konstrukcije i obavezala se da najkasnije do 30. juna napravi izmene ugovora o koncesiji kojima bi se to omogućilo.
Dnevnik Blic navodi da je Dojče banka, koja bi trebalo da bude glavni finasijer autoputa, dostavila Vladi Srbije predlog izmena kojima se suštinski menja ugovor.
Dojče banka, prema saznanjima Blica, za obezbeđivanje garancije koncesionarima traži da putarinu utvrđuje isključivo koncesionar, a da država koncesionaru putarinu obračunava po fiksnom kursu kako ne bi trpeo štete zbog osciliranja dinara prema evru.
Zahteva se i da zbog toga što se se putarina naplaćuje u dinarima država koncesionaru obračunava fiksni kurs kako ne bi trpeo štete od osciliranja dinara prema evru.
Traži se i da Vlada Srbije da pravičnu nadoknadu koncesionaru ako bude trpeo gubitke zbog malog prometa.
Dojče banka zahteva i da koncesionar prvo izmiruje obveze prema kreditorima, pa tek onda državi Srbiji za koncesionu nadoknadu, ali i da koncesionar ne snosi rizik raskida ugovora usled kršenja rokova ako za to nije odgovoran,
U pismu Dojče banke se navodi još nekoliko predloga, poput dužine trajanja koncesije, garancija oko izmena zakonodavne regulative u Srbiji, ali se za njih daje mogućnost usaglašavanja kroz zajedničku radnu grupu, čije formiranje predlažu što pre, prenosi Blic.
(Beta)