Postoje realne šanse da se sa izgradnjom prve linije metroa u Beogradu počne krajem 2018. godine, izjavio je Mali u Sofiji, gde je sa gradonačelnicom tog grada Jordankom Fandakovom posetio sofijski metro.

"Postoje projekti koji menjaju izgled Beograda. Jedan od njih je Beograd na vodi, a drugi metro. Strateški, Beograd je opredeljen da izgradi metro, da konačno posle decenija razmišljanja o metrou krenemo u njegovu izgradnju", rekao je Mali.

Prema njegovim rečima, do polovine novembra biće urađena smart analiza koja će pokazati gde bi u Beogradu bilo najoptimalnije da prođe prva linija metroa.

Sofija je grad koji svake godine izgradi po tri kilometra metroa, naveo je Mali koji je obišao sofijski metro, jednu od stanica metroa koja se trenutno gradi i Dispečerski centar za upravljanje metroom.

"U poslednjih 10 godina, u Sofiji su izgradili 30 kilometara metroa. To je doprinelo razvoju tog grada, doprinelo je razvoju delova grada gde postoje metro stanice i to je ono što želimo da uradimo i u Beogradu", rekao je Mali.

Navodeći da je sistem metroa u Sofiji takav da povezuje i aerodrom, i glavnu železničku stanicu i glavne poslovne centre, on je rekao da je to ono što menja grad i doprinosi njegovom razvoju.

Mali je rekao da će Grad Beograd na osnovu iskustva iz Sofije, Atine, Teherana, Moskve, Londona i drugih gradova, napraviti najbolje rešenje za Beograd i beogradski javni prevoz.

"Ako bude sve po planu, sledeće godine počećemo da se bavimo finansiranjem, izradom projekata kako bismo krajem 2018. godine, što je realno, počeli sa izgradnjom prve linije metroa", naglasio je Mali.

Gradonačelnica Sofije Jordanka Fandakova rekla je da je projekat izgradnje metroa u Sofiji najveći strateški projekat za Bugarsku u poslednjih nekoliko godina.

"U poslednjih šest godina udvostručili smo dužinu linija. Imamo izgrađenih 40 kilometara metroa, a trenutno gradimo i novih 12 kilometara", rekla je Fandakova.

VESIĆ: USKORO RUŠENJE ZGRADE BIVŠEG SAVEZNOG MUP-a

Gradski menadžer Goran Vesić očekuje da će do kraja ove ili početkom sledeće nedelje biti izdata dozvola za rušenje zgrade bivšeg saveznog MUP-a u Ulici kneza Miloša, ističući da ti radovi neće ugroziti funkcionisanje saobraćaja u Beogradu.

Vesić je rekao da je danas tim povodom održan sastanak sa predstavnicima Ministarstva građevine, saobraćaja i infrastrukture i da su rešena neka pitanja koja su bila otvorena.

"Nadam da ćemo do kraja nedelje, najkasnije početkom sledeće nedelje izdati dozvolu za rušenje, a mašine će krenuti odmah sa radom. Rušenje čitavog kompleksa će trajati nekoliko meseci", rekao je Vesić za RTS.

On je istakao da to neće ugroziti funkcionisanje saobraćaja, kao ni izgradnja Hiltona koji se gradi na uglu ulica Kralja Milana i Kralja Milutina.

"Kao što se trudimo da investitorima omogućimo da što pre počnu da grade, tako se oni prilikom obavljanja radova trude da vode računa da se ne ometaju saobraćaj", rekao je Vesić.

Gradski menadžer je rekao i da postoji namera da se ulaže u širenje tramvajskog saobraćaja u Beogradu, što će, kako je istakao, omogućiti uvođenje novih linija.

"Nadam se da će u budućnosti naša Direkcija za javni prevoz izaći sa novim projektima širenja tramvajskog saobraćaja, ali otom potom, važno je da prvo uradimo šine na Mostu na Adi", rekao je Vesić.

Podsetio je da je to trebalo da se uradi još prilikom izgradnje mosta.

Vesić je govorio i o gradilištima u Beogradu, koji su, kako je rekao, veoma važni za razvoj grada. Danas ih, kaže ima 61 u koje je grad uložio preko 4,5 milijarde dinara, dok ih je pre dve i po godine bilo samo tri i jedno u najavi.

"Mislim da se grad razvija ako ima mnogo "kranova"", rekao je Vesić podsećajući da takve investicije donose nova radna mesta.

Vesić je primetio i da se nikada u Beogradu nije toliko gradilo kao danas.

Najveći problemi za investitore predstavljaju nerešeni imovinsko-pravni odnosi i nedostatak infrastruktre, ali su ti problemi rešivi.

"Trudimo se da to ubrzano rešavamo jer naš interes je da se izgradi IKEA, Beograd na vodi, jer nam to donosi novac i nova radna mesta. Trudimo se da investitorima pomognemo i da im izađemo u susret", rekao je Vesić.

Gradski menadžer je, govoreći o gradskom prevozu, kazao da naplata nije na zadovoljavajućem nivou i da će se raditi više na podizanju svesti građana o tome zašto je važno plaćati gradski prevoz.