Vozači će biti "proterani" sa Trga Republike, a tim centralnim ulicama će zagospodariti pešaci.

Međutim, nauštrb pešaka, za četvorotočkaše će biti proširene Makedonska i Kolarčeva ulica, gde je po planu da se širokom trotoarima dodelu uloga saobraćajnice.

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda je raspisala juče tender za izvođača tehničke dokumentacije za uređenje Trga Republike. Zainteresovani projektanti imaju rok da se jave na poziv do 2. novembra, a planirano je da posao završe u roku od 10 dana od uvođenja u posao, pišu "Večernje novosti."

Prema zahtevima u konkursnoj dokumentaciji, projektnim rešenjima potrebno je stvoriti preduslovce za uklanjanje svog kolskog saobraćaja sa Trga Republike, osim javnog.

Pogledajte idejna rešenja za uređenje sva tri trga.

undefined Trg Nikole Pašića, Terazije i Trg Republike najznačajniji su prostori u gradu i predstavljaju izlog Beograda. Pogledajte idejna rešenja za njihovo sređivanje na konkurs za uređenje centralne zone.

Trg je planiran kao pešačka zona na kojoj će se nalaziti stajališta javnog gradskog prevoza. Ovde je takođe predvišeno i kretanje biciklista. Površine namenjene samo pešacima biće urađene od kamenih ploča debljine 10 centimetara, a prostor će biti popoločan po ugledu na Knez Mihilovu.

"Prema potezu Kolarčeva – Makedonska trg se proširuje na deo postojeće trase Kolarčeve. Deo širokog trotoara ispred obejkta uz saobraćajnicu se pretvara u kolovoz i preuzima funkciju saobraćajnice”, navodi se u javnom pozivu.

S obzirom na to da se deo Makedonske, od Trga Republike do Dečanske, proširuje za jednu saobraćajnu traku i da novoprojektovano rešenje treba da ima po dve saobraćajne trake po smeru, predviđena širina kolovoza je 12 metara.

KAKO ĆE IĆI JAVNI PREVOZ...

Studijom izvodljivosti proširenja zone Knez Mihailove ulice predviđeno je kretanje trolejbusa i autobusa preko popločanog trga.

Javni oprevoz koji na trg stiže Kolarčevom i Makedonskom, spuštao bi se Francuskom prema Dunavskoj, do novog trolejbusko-autobuskog terminusa, prekoputa postojeće garaže GSP. Ostali saobraćaj iz Kolarčeve bi se usmeravao ka Makedonskoj do raskrsnice sa Dečanskom, gde bi ulazio u pravac Braće Jugovića, pa dalje desno u Francusku ka dunavskoj padini.

Javni prevoz bi se na trg peo kod uliva Makedonske na Trg Republike, koristeći delimično trasu sadašnje saobraćajnice i ulivao u Francusku pored Narodnog pozorišta.