Glavni izvođač radova je azerbejdžanska firma "Azvirt". Radovi se finansiraju kreditom Azerbejdžana od 300 miliona evra, dok je Srbija iz budžeta izdvojila osam miliona evra.

Godinama unazad se govori o auto-putu koji će meštanima Moravičkog okruga najviše značiti. Brže će se putovati, a moderna saobraćajnica će mnogima zameniti veoma prometnu, opterećenu Ibarsku magistralu, navodi RTS.



Od Ljiga do Preljine u protekle četiri i po godine izgrađeno je četiri tunela, 78 mostova i nadvožnjaka, dve petlje - jedna u Takovu, druga u Preljini, kao i veliki broj zaštitnih ograda i tri odmorišta.

Na veoma zahtevnoj deonici koja prolazi kroz čačanski, takovski i ljiški kraj primenjeni su najviši domaći i evropski standardi. Izgrađene su i dve raskrsnice sa kružnim tokom u Dićima i Preljini koje auto-put povezuju sa Ibarskom magistralom.



Veliki građevinski poduhvat završen je i od sutra će novom deonicom auto-puta E763 krenuti prva vozila.

Deonica auto-puta 17 kilometara je kraća od magistralnog puta, ali zbog uslova koji obezbeđuju ne samo bržu nego udobniju i bezbedniju vožnju, između Čačka i Ljiga putovaće se tri puta brže u odnosu na vožnju Ibarskom magistralom, javlja ta televizija.

Na Ibarskoj magistrali put prolazi kroz brojna naselja, a zbog preopterećenosti putničkog i teretnog saobraćaja, neprilagođene brzine i neopreznosti vozača često se događaju saobraćajne nesreće.

Kako navode beogradske “Novosti”, čija ekipa je prošla kompletnom trasom i uverila se da su odrađene i završne pripreme i “glancanje” pred otvaranje, ali i da će, kada i zvanično ova deonica bude puštena u saobraćaj, vozačima biti potrebno da od jednog do drugog mesta stignu za nešto manje od pola časa.

Od sutra će svi vozači sa svojim vozilima na 77. kilometru od Beograda, posle Ljiga, morati sa Ibarske magistrale da se “popnu” na petlju “Dići” i da odluče da li će skrenuti desno, kako bi nastavili starim putem, ili će se nalevo popeti na novu saobraćajnicu.

"Ibarskom magistralom od Ljiga do Preljine ima 57 kilometara, a novi put je kraći za 17 kilometara", objašnjava Dušan Đoković, šef projekta gradnje auto-puta Beograd - Južni Jadran iz “Koridora Srbije”. Ranije je bio potreban najmanje jedan sat da se pređe taj put, a sada će biti dovoljno 20-30 minuta.