undefined semafor trg republike

Pešački prelaz u Francuskoj ulici kod Narodnog pozorišta puni državni budžet značajnim sumama novca od prekršajnih kazni jer mnogi pešaci nemaju strpljenja da čekaju na zeleno svetlo dva puta da bi prešli jednu ulicu i da budu zadržani na pešačkom ostrvu.

Saobraćajna signalizacija će, po svemu sudeći, ostati još neko vreme tako uređena, a, pored policije, i stručnjaci i nadležni Gradski sekretarijat za saobraćaj ističu da se propisi moraju poštovati, te da nema opravdanja za prelazak na crveno svetlo.

Direktor organizacije Komitet za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže za Mondo da se prilikom regulacije uvek nastoji da pešaci ulicu pređu u jednom potezu, ali da to nije uvek moguće, pa pešaci, u tom slučaju, moraju da prelaze iz dva poteza.

Okanović ocenjuje da kod Narodnog pozorišta verovatno nije bilo drugog rešenja.

"Pešake ništa ne oslobađa odgovornosti od obaveze da poštuju pravila. Oni neretko prelaze na crveno, ali bi morali da se pridržavaju propisa, jer je to prvenstveno u interesu njihove bezbednosti, kao i bezbednosti ostalih učesnika u saobraćaju, pa i kućnog budžeta, jer oni koji poštuju propise ne plaćaju kazne", kaže Okanović.

Okanović ističe da policija, svakako, mora da radi svoj posao i da sa naplaćuje kazne, te da u ovom slučaju nema opravdanog razloga za negodovanje zbog rada policije.

SEKRETARIJAT ZA SAOBRAĆAJ: NE MOGU SVI BITI POTPUNO ZADOVOLJNI

Za tehničku regulaciju saobraćaja, koja podrazumeva i trajanje crvenog i zelenog svetla na semaforima, nadležan je sekretarijat.

U Gradskom sekretarijatu za saobraćaj za Mondo kažu da je semafor kod Narodnog pozorišta deo poteza Kralja Milana-Terazije-Kolačeva-Vase Čarapića-Francuska i da se u postojećem režimu rada semafora u ovom delu grada ne formiraju kolone na prilazima raskrsnica i da nema blokada raskrsnica zbog dugih redova vozila.

"Razlog za to jeste usklađen rad signala", ističu u sekretarijatu.

Sekretarijat navodi da su pešaci, kao i svi učesnici u saobraćaju, obavezni da poštuju signale na semaforima, a kod Narodnog pozorišta veoma pešaci veoma često ne poštuju signale i prelaze preko kolovoza dok je to signalom zabranjeno.

"Sankcije policije su u tom smislu ispravne, jer vrlo često samovoljno kretanje pešaka stvara situacije u kojima upravo pešaci mogu da imaju najteže posledice", navode u sekretarijatu.

Problem, iako možda tako izgleda, nije jedostavan, jer je taj semafor deo šireg sistema.

 Zbog značaja same lokacije i posledica koje izmene u signalnim planovima mogu da izazovu, ne mogu se sprovoditi izmene na jednoj lokaciji bez provere da li bi imale negativan uticaj na raskrsnicama u okruženju i koliki bi taj negativan uticaj bio, navode u sekretarijatu.

"Sekretarijat za saobraćaj će u cilju iznalaženja rešenja za ovaj problem od kvalifikovanih projektantskih kuća sa kojima bude imao ugovorne odnose zatražiti (naložiti) stručnu analizu, sa ciljem da se na tom pešačkom prelazu ostvari prelazak pešaka u jednom potezu. Ukoliko se takvo rešenje iznađe, sigurno će biti primenjeno, u cilju trajne eliminacije ili značajnog ublažavanja ovog problema", najavljuje Sekretarijat za saobraćaj.

Analizom će biti obuhvaćen i prelaz nedaleko preko Kolarčeve ulice (prelaz INEX-Jugoexport), nedaleko od Narodnog pozorišta, gde postoji isti problem i pešaci se zbog kratkog zelenog svetla zadržavaju na uskom pešačkom ostrvu.

"Pošto se svi saobraćajni tokovi u cetralnom delu grada odvijaju u istom nivou, jedini način za njihovo bezbedno funkcionisanje jeste vremensko razdvajanje (naizmenično prekidanje) primenom svetlosne signalizacije. Mora biti jasno da rezultat ne može biti potpuno ispunjenje zahteva ili očekivanje jedne kategorije učesnika u saobraćaju, a na račun drugih. Uglavnom se rezultat svodi na kompromisno, uravnoteženo rešenje", objašnjavaju u sekretarijatu.

Da li će pri kreiranju kompromisnog rešenja neka kategorija biti privilegovana zavisi od lokacije koja je predmet obrade, od potreba određene kategorije i slično.

"To znači da se na toj lokaciji može favorizovati kretanje pešaka i da se rešenjem može predložiti rešenje koje pešacima rešava određeni problem, ali da negativne posledice moraju biti negativne u tolikom obimu da se ne ispolje kao novi problem koji bi trebalo rešavati", preciziraju u sekretarijatu.

Dok drugačije rešenje ne bude pronađeno, nema druge - poštujte saobraćajne propise uvek i svuda, jer je to dobro i za zdravlje i za buđelar.