• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kao pre skoro vek: Tramvaji će opet ići Terazijama

Izvor Tanjug

Gradski menadžer Goran Vesić najavio je danas da izmena projekta rekonstrukcije Trga Slavija predviđa i uvođenje šina u Ulicu kralja Milana i ponovno uspostavljanje tramvajskog saobraćaja prema Kalemegdanu.

Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović


Vesić je precizirao da je ideja da od Slavije, preko Kralja Milana, Terazija, Trga republike i Vasine ulice do Kalemegdana (Donji garad) saobraća tramvaj na liniji 1.

"Osim toga produžila bi se i linija 6, pa bi od Tašmajdana nastavila dalje na Trg Nikole Pašića, Terazije, Trg republike, Vasinu, Kalemegdan i Pristanište. Tramvaji će se uklopiti u koncept pešačke zone, a Terazijama vratiti velelepni izgled kakav su izgubile pre skoro 70 godina, uklanjanjem šina i u uvođenjem trolejbusa", rekao je Vesić za "Blic".

On je pojasnio da će rekonstrukcijom Slavije šine ostati u tom krugu, a nastavak izgradnje uslediće tek u drugoj fazi proširenja pešačke zone kada će Terazije, Kralja Milana i Trg Nikole Pašića biti rezervisani samo za šinski prevoz, taksi vozila i pešake.

"Pre toga u prvoj fazi, kroz Kralja Milana i Terazije biće uvedeni elektrobusi. Nabavkom četrdesetak vozila, oni će saobraćati na linijima 19, 21, 22 i 29 i takvo stanje potrajaće sve dok ih u centru ne odmene tramvaji. Takođe da bi smo ponovo uveli tramvaje preko Terazija potrebno je napraviti i skretnice u Ulici Tadeuša Košćuška, da se izgradi tri kilometra dvokolosečne pruge i kupi 16 novih tramvaja, a elektrobusi na pomenutim linijama dobiju novu okretnicu na Slaviji, pored Narodne banke", precizirao je gradski menadžer.

On je zaključio da postoji mogućnost da tramvaji na novoj deonici voze bez kontaktne mreže, jer u nove "španske" tramvaje mogu da se ugrade kondenzatori, što im omogućava da idu bez napajanja.

Tramvaj broj 1 bio je prva linija gradskog prevoza u Beogradu 1892. godine, kada je osam tramvaja sa konjskom zapregom povezivalo deonicu od Kalemegdana do Slavije. Na istoj trasi, 1947. godine uvode se trolejbusi, a tramvaji odlaze u prošlost, saopštila je gradska Služba za informisanje.

Komentari 24

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

posmatrac

samo ne znam gde ce da stave sina, mozda ce da lebde. P. S. nemoj samo da trolujete vlast nego na predsednickim hemisku u ruke.

imamo trolejbus

Ne izmišljajte toplu vodu jer već imamo ekološki prevoz od Slavije do Kališa. Kakve sad šine, kakve rekonstrukcije Terazija? Ako ne znate šta ćete s parama regulišite kanalizaciju u Sremčici, npr...

biki

Boze kakve ideje imaju, da spiskaju pare a pola grada se raspada i davi u smeću.

special image