• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Tramvaj treba vratiti na Terazije!"

Izvor mondo.rs

Tramvajski prevoz bi trebalo vratiti na Terazije i u Kralja Milana, ali u krajeve Beograda koje danas "guši" veliki broj autobusa, tvrdi Slaven Tica, profesor na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu

 Beogradski prevoz - Tramvaj se vraća i širi van centra grada Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović
Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Najava povratka "keca", tj. tramvajske linije br. 1 od Kalemegdana do Slavije, dočekana je "na nož", jer deo beogradske čaršije iz nekog nepoznatog razloga ne voli svoje tramvaje.

Tramvajem do Bežanijske kose

Profesor Tica snažno podržava nameru beogradskih gradskih vlasti da dugoročni razvoj javnog transporta okrenu zameni autobusa tramvajima, gde god je to efikasnije - do Studentskog grada, Bežanijske kose, Mirijeva...

Iako su na njih ponosni stanovnici mnogih gradova, pitajte racionalne Švajcarce ili praktične Austrijance, u Beogradu su se smejali i sprdali sa tadašnjim gradonačelnikom Bogdanom Bogdanovićem koji je 1984. godine produžio tramvajske linije iz centra grada do Novog Beograda. A bez njih bi svakodnevni život Novobeograđana danas bio nezamisliv, što se videlo u periodu "suše", kada 11 od 2010. nije vozila pet i po godina.

Profesor Slaven Tica, šef katedre za drumski i gradski transport DFDFDF na Saobraćajnom fakultetu i nekadašnji čelnik Direkcije za javni prevoz Beograda i GSP Beograd, ide korak dalje u tom smeru - on želi da vidi tramvaje i u drugim delovima Beograda.

Tica smatra da bi tramvaj mnogo efikasnije prevezao 3.000 putnika na sat ulicama Terazije i Krlja Milana nego što to sada čine trolejbusi i autobus, piše "Politika".

BEOGRAD IZ UGLA TRAMVAJDŽIJA

"U prilog tramvaja u centru grada govori praksa gradova koji su mnogo ispred nas u razvoju održive mobilnosti. Prag, Beč, Grac, Milano, Cirih, Keln.., svi oni su u poseldnjoj deceniji snažno razvili tramvajski podsistem, iako imaju i metro. Pariz je trambaj vratio u Lainsku četvrt 2007. a tramvaj je duboko zašao u sam centar grada i u Sarajevu i u Zagrebu", kaže Tica.

Zbog toga bi i Beograd trebalo da poradi na svojem tramvaju. Naprimer, čuveno usko grlo beogradskog prevoza Slavija bi se značajno rasteretila kada bi tuda od gradskog prevoza išao samo tramvaj, a posebno ako bi tramvaj imao svoj krak i prema Banjici i Ustaničkoj ulici. To bi Beograđanima veoma skratilo vreme putovanja a o ekološkoj prednosti tramvaja nad autobusima da i ne govorimo.

Trolejbus nema šta da traži u pešačkoj zoni najužeg centra grada, ali je više nego dobrodošao na brdskim terenima Konjarnika, Medakovića, Vračara, Banjice, Kanarevog brda.., piše beogrdska "Politika".

Komentari 12

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Klipan

Možda bi trebalo razmisliti i o fijakerima i konjima. Bio bi to spektakl, budalaština, ali spektakularna.

Ej

Ove naše tramvaje treba vratiti u '82..

tоle

Ljudi .. Pa da li iko ima mozga. Ovde.. Pa zar vi ne vidite sta se desava na brdu..u bulevaru i slaviji... Koji crni tramvaji..pa ti treba izmestiti na periferiju..jos kad stanu posle manje kise..naprave ludu kucu... To je vrlo nezgodno vozilo i totalno prevazidjeno..u evropi ima ali vise kao neki relikt i simbolika iz proslih vremena... Tramvaj treba da ide od banjice do avale i resnika ..ili blok...ledine , surcin..zemun batajnica... A ne po terazijama beogradskoj i v. Stepe... Svakodnevno prave ludilo... I sve ja to kazem kao vozac GSP... I sve kolege se slazu samnom...nije funkcionalno...poz

special image