Beogradski prevoz - Tramvaj se vraća i širi van centra grada
Mondo/ Stefan Stojanović 

Najava povratka "keca", tj. tramvajske linije br. 1 od Kalemegdana do Slavije, dočekana je "na nož", jer deo beogradske čaršije iz nekog nepoznatog razloga ne voli svoje tramvaje.

Iako su na njih ponosni stanovnici mnogih gradova, pitajte racionalne Švajcarce ili praktične Austrijance, u Beogradu su se smejali i sprdali sa tadašnjim gradonačelnikom Bogdanom Bogdanovićem koji je 1984. godine produžio tramvajske linije iz centra grada do Novog Beograda. A bez njih bi svakodnevni život Novobeograđana danas bio nezamisliv, što se videlo u periodu "suše", kada 11 od 2010. nije vozila pet i po godina.

Profesor Slaven Tica, šef katedre za drumski i gradski transport DFDFDF na Saobraćajnom fakultetu i nekadašnji čelnik Direkcije za javni prevoz Beograda i GSP Beograd, ide korak dalje u tom smeru - on želi da vidi tramvaje i u drugim delovima Beograda.

Tica smatra da bi tramvaj mnogo efikasnije prevezao 3.000 putnika na sat ulicama Terazije i Krlja Milana nego što to sada čine trolejbusi i autobus, piše "Politika".

BEOGRAD IZ UGLA TRAMVAJDŽIJA

"U prilog tramvaja u centru grada govori praksa gradova koji su mnogo ispred nas u razvoju održive mobilnosti. Prag, Beč, Grac, Milano, Cirih, Keln.., svi oni su u poseldnjoj deceniji snažno razvili tramvajski podsistem, iako imaju i metro. Pariz je trambaj vratio u Lainsku četvrt 2007. a tramvaj je duboko zašao u sam centar grada i u Sarajevu i u Zagrebu", kaže Tica.

Zbog toga bi i Beograd trebalo da poradi na svojem tramvaju. Naprimer, čuveno usko grlo beogradskog prevoza Slavija bi se značajno rasteretila kada bi tuda od gradskog prevoza išao samo tramvaj, a posebno ako bi tramvaj imao svoj krak i prema Banjici i Ustaničkoj ulici. To bi Beograđanima veoma skratilo vreme putovanja a o ekološkoj prednosti tramvaja nad autobusima da i ne govorimo.

Trolejbus nema šta da traži u pešačkoj zoni najužeg centra grada, ali je više nego dobrodošao na brdskim terenima Konjarnika, Medakovića, Vračara, Banjice, Kanarevog brda.., piše beogrdska "Politika".