"Bočno od Kneza" - u Kopenhagenu je stari uži centar mnogo širi od beogradskog
"Bočno od Kneza" - u Kopenhagenu je stari uži centar mnogo širi od beogradskog Foto: Mondo/Georgi Mitev Šantek

"Krajem prošle godine na sednici Skupštine grada doneli smo odluku da uvedemo 'javni bicikl'. Trenutno u Beogradu postoji 83 kilometra pešačkih staza, a udeo biciklističkog saobraćaja u ukupnom javnom saobraćaju iznosi samo 0,8 odsto, a naš cilj je da u naredne četiri godine bude četiri odsto. Zato uvodimo 150 stanica za bicikle, 200 novih parkinga i novih 120 kilometara biciklističkih staza", rekao je Vesić gostujući na televiziji Pink.

On je dodao da je Minhen u poslednjih deset godina udvostručio udeo biciklističkog saobraćaja, a Kopenhagen u šest godina povećao taj procenat sa 30 na 36 posto.

"Siromašni" Danci, a za nas kao vanzemaljci

Prema njegovim rečima, grad će veoma brzo raspisati javni konkurs za javno-privatno partnerstvo gde će tražiti partnera koji je spreman da uloži u ovu oblast, kao što se to radi i u drugim gradovima.

"U Moskvi je iskorišćenost bicikala koji se na ovaj način koriste više od 80 odsto iako su mnogi mislili da neće biti mnogo zainteresovanih. Tako je i u Beogradu, ima mnogo onih koji misle da to ovde neće zaživeti, ali građani će koristiti takvu uslugu ako imaju takvu mogućnost", rekao je Vesić, a saopštio je Beoinfo.

Dodao je da je posebno ponosan na činjenicu da je prva bicilistička staza u Beogradu napravljena 1997. od Sportskog centra “25. maj” do Ade Ciganlije kada je on bio gradski sekretar za omladinu i sport, a prema ideji Đoke Vještice.

Govoreći o pretvaranju centra grada u pešačku zonu i rada na tome da u centru grada ima što manje automobila, on je naglasio da je prvi veliki projekat koji će to omogućiti tunel između Save i Dunava, koji će počinjati kod sadašnje autobuske stanice, a izlaziti kod Pančevačkog mosta.

VELIKI PROJEKAT: Tunelom od Savamale do Pančevca

"Taj tunel bi trebalo da smanji broj automobila u centru grada za skoro 14 odsto. Pored toga radimo na tome da se centar grada pretvori u pešačku zonu od Zelenog venca, Ulice braće Jugovića, Pariske, uključujući i Kosančićev venac, a imamo plan da tu uradimo nekoliko garaža. U narednih nekoliko meseci nadogradnjom garaže 'Obilićev venac' dobiće se skoro novih 250 mesta, zatim vrlo brzo krećemo u izgradnju garaže 'Studentski trg' sa novih 950 mesta", istakao je gradski menadžer dodavši da centar grada treba da postane mesto za pešake i bicikle kao i u drugim evropskim prestonicama.

Govoreći o radovima na Slaviji, Vesić je rekao da oni idu prema planiranoj dinamici, a biće završeni početkom maja i dodao da će tu biti fontana kojom će se Beograđani ponositi.

 “Završetkom radova na samom Trgu Slavija saobraćaj će biti prohodniji, a istovremeno će se raditi i Ruzveltova ulica, kao i park između Slavije i Ulice kralja Milutina, gde će biti centralno mesto za spomenik Dimitriju Tucoviću”, najavio je Goran Vesić.