• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Brankov most: Počinje rekonstrukcija (valjda)

Izvor mondo.rs

Gradski oci obećavaju da će pešačka staza na Brankovom mostu konačno biti rekonstruisana. Vrednost radova je 210 miliona dinara, a kompletan posao izvođač treba da završi za "devet meseci od dana uvođenja u posao".

 Brankov most - rekonstrukcija Izvor: MONDO/Predrag Vujić
Izvor: MONDO/Predrag Vujić

  Javno preduzeće "Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda" zaključila je danas ugovor za sanaciju pešačke staze na uzvodnoj konstrukciji Brankovog mosta. 

Do sada su gradske vlasti, ranije, više puta najavljivale očetak radova na rekonstrukciji pešačko-biciklističke staze, ali nikako da se to i desi.

Glavni urbanista Milutin Folić u današnjoj pisanoj izjavi je naveo da će najpre biti urađeno idejno rešenje kako bi se pribavili lokacijski uslovi, a zatim sledi izrada glavne projektne sveske za potrebe dobijanja odobrenja za izvođenje radova.

"Radovi bi trebalo da počnu tokom leta. Brankov most se neće zatvarati za saobraćaj, već će izvođač biti dužan da izradi projekat regulacije koji će definisati tok saobraćaja u toku izvođenja radova. Vozačima će svakako biti potrebno strpljenje, jer će se protočnost mosta smanjiti u pojedinim trenucima, kada će biti neophodno zatvaranje neke od saobraćajnih traka", kaže Folić.

Dodao je da je pre tri godine urađena detaljna analiza stanja pešačke staze i da je tada konstatovano da su oštećenja čelične konstrukcije i betonskih ploča dosta teška i da se ova oštećenja ne mogu popraviti uobičajenim održavanjem, već je neophodna izrada projekta za rekonstrukciju pešačke staze na uzvodnoj strani mosta.

O BRANKOVOM MOSTU

Brankov most je obnovljen 1956. godine na stubovima ranijeg Mosta kralja Aleksandra, koji je srušen u Drugom svetskom ratu. Zbog razvoja grada na levoj obali Save, od 1974. do 1978. godine izgrađena je nova konstrukcija na nizvodnoj strani mosta koja je imala istu siluetu i statički sistem. Na taj način Beograd je dobio moderan most sa po tri saobraćajne trake u svakom smeru, ali je posle skoro 40 godina eksploatacije došlo vreme za pravu sanaciju uzvodne pešačke staze.

"Projektom je predviđeno da bude zamenjeno 432 metra staze sa ogradom, kao i ivičnjak između pešačke staze i kolovoza. Biće izrađena potpuno nova pešačka staza sa konzolama i ivičnjakom, dok će se ograda demontirati, sanirati i ponovo ugraditi, s tim što će biti podignuta na odgovarajuću visinu od 1,2 metra zbog biciklista koji značajno koriste Brankov most i koji su nam apsolutni prioritet", rekao je Folić i dodao da će se servisirati reviziona kolica, koja se pomoću točkova pomeraju duž pešačke staze i služe za održavanje spoljnih delova mosta.

Biće ugrađeno oko 350 tona novih čeličnih konstrukcija, a sav čelik i prateći materijali koji se budu ugradili odgovaraće standardima EU.

Dakle, ako radovi zaista počnu na leto, onda brojimo tih devet meseci! Negde na proleće 2018. godine...

Bilo bi lepo i kad bi gradski oci, konačno, postavili osvetljenje na stepenicama na Brankovoom mostu (sa obe strane).

Pešačko-biciklistička staza na Brankovom mostu, inače, neupotrebljiva je, odnosno zatvorena je više od tri godine.

Zašto OVAKO??? (FOTO)

Gradski menadžer Goran Vesić je prošle godine objasnio razloge zbog kojih staza već tri godine nije u upotrebi:

"Svestan sam da to već dugo traje, ali mi smo od inspekcije dobili nalog da se zabrani kretanje pešaka tom stazom i to je moralo da se poštuje jer je u pitanju bezbednost. Ispostavilo se da da nije samo problem staza već i neki delovi mosta ispod staze, a to je podrazumvalo nove projekte i vreme", rekao je Vesić.

Vesić je u avgustu prošle godine najavio da bi radovi mogli da počnu uskoro, odnosno, kako je tada rekao za Studio B, za dva do tri meseca.

Komentari 9

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Baki

Most kod Beške 50 mil eura za 2250 m. To znači da dužina 450 m košta 10 mil eura. Ovde rekonstrukcija staze košta 2 mil eura.

Uniforma

@Baki Jedno je kad pravis nov most a drugo je kad renoviras..Uvek je skuplja rekonstrukcija kod ovakvih objekata nego izgradnja novih...

Serbia forever

Kinezi napravili ceo novi most i 30km pristupnih saobraćajnica za 3,5 godina, a ovi naši ne mogu da srede 300metara pešačke staze za to vreme!?

special image