• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

GRDELIČKA KLISURA: Neosuđeni NATO zločin

Izvor MONDO/Tanjug

Mašinovođa Boban Kostić (50), koji je upravljao vozom koji je NATO bombardovao 1999. godine u Grdeličkoj klisuri seća se tog strašnog zločina.

Voz je bio u plamenu, a nakon što ga je pogodio drugi projektil iz njega su počeli da se izvlače ranjeni i povređeni putnici, priča mašinovođa Boban Kostić (50) iz Niša, koji je upravljao vozom bombardovanim na mostu u Grdeličkoj klisuri tokom NATO agresije u Srbiji 1999. godine.

Laži Džejmija Šeja, portparola NATO-a

Džejmi Šej, tadašnji portparol NATO-a, prikazao je na konferenciji za novinare snimak koji, kako je tvrdio, dokazuje da pilot aviona koji je ispalio rakete nije mogao da ih skrene. Ispostavilo se, međutim, da je Šej lagao, jer je prikazao ubrzan snimak kamere postavljene u raketu. Šeju se pripisuje eufemizam "kolateralna šteta", a on je 2013. godine izjavio da je NATO počinio "strašne greške" tokom bombardovanja Srbije.

Putnički voz u Grdeličkoj klisuri, u kojem su bili civili, napadnut je 12. aprila 1999. godine, drugog dana pravoslavnog Vaskrsa, identifikovano je 15 poginulih civila, među kojima je bilo i dece, a u Grdelici će sutra na državnom nivou biti obeleženo 18. godina od početka NATO bombardovanja.

"Svaki nailazak na most mi je malo digao adrenalin. Nikad mi nije bilo svejedno - kao da sam znao", kaže Kostić, prisećajući se tog kobnog dana kada je upravljao putničkim vozom 393 iz Niša za Skoplje.

Navodi da je voz kasnio iz stanice u Nišu deset minuta zbog problema sa kočenjem i da je krenuo oko 11 sati, te da je pri brzini kojom se kretao preko mosta sekunda falila da raketa pogodi lokomotivu.

"Mi smo prošli, ali ljudi iz drugog i trećeg vagona nisu bili te sreće. Ljudi izgube život, a ne znate ni zbog čega", kaže Kostić, navodeći da nekad sekunda odlučuje da li će život da ide dalje.

Prvi projektil je pogodio početak drugog vagona.

klisura
Izvor: YouTube

Priča da je zaustavio voz i od prvog vojnog vozila koje je naišlo tražio da pozovu Hitnu pomoć i vatrogasce, koji su posle pada te druge rakete brzo stigli.

Međutim, posle deset minuta je usledila i treća i četvrta raketa koje su pogodile voz.

U lokomotivi sa Kostićem bio je njegov pomoćnik Goran Mikić sa kojim se kasnije okumio, a koji je tada ranjen u nogu od gelera.

"On je za dlaku ostao živ, a ja sam bio jedini nepovređen iz voza", navodi Kostić i dodaje da od buke u lokomotivi nisu čuli ni sirene ni avione veh samo eksploziju.

Kaže da je njegov kum prethodno izašao iz voza, jer ga je udarila kontakna mreža po glavi.

"Mahinalno sam ukočio, pretpostavljali smo šta je, ali nismo bili sigurni skroz", rekao je Kostić i naveo da je njegov kum video kako pada nova raketa na 50 metara od njih.

Uvek se, kaže, uzbudi kad se toga seti i dodaje da od tada nije upravljao vozom već da u železnici radi kao nadzornik lokomotive.

"Razmišljao sam mnogo o tome, mi Srbi stvarno možemo sve da preživimo. Ne znam da li bi neko drugi to preživeo", rekao je Kostić i istakao da ni približno tako nešto ne bi trebalo da se ponoovi jer nismo ničim to zaslužili.

Kostić radi u železnici od 1985. mašinovođa je od svoje 18. godine, a sada kaže ponovo razmišlja da bude mašinovođa, iako je kako kaže to stresan posao.

Komentari 30

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Capi

Zasto niko u Srbiji ne podnese tuzbu protiv NATO-a,zbog bombardovanja ili bar zbog civilnih ubistva i rusenje privatnih i civilnih objekata ???neko da mi objasni !

Vido je

@Capi Protiv koga da podnesu bre čoveče, kada su im to danas savetnici-bler, klinton i ekipa!

Zoran LFC

@Capi SRJ je podnela tužbu,ali je ta tuzba povucena nakon 2000 godine!

special image