"Građani plaćaju cenu blokade grada, zbog propusta Ministarstva saobraćaja"

Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja ocenio je da građani Beograda plaćaju cenu štrajka taksista, zbog propusta Ministarstva saobraćaja prilikom pisanja Zakona o prevozu putnika.

MONDO/Stefan Stojanović

Beogradski taksisti već deset dana blokiraju grad tražeći od vlasti da zabrani rad udruženju CarGo. Zbog neispunjenja zahteva, najavili su radikalizaciju protesta od ponedeljka uz upozorenje da ne odustaju od svojih zahteva

Premijerka Ana Brnabić izjavila je pre nekoliko dana da nije fer da taksisti maltretiraju građane blokiranjem grada kad znaju da je Vlada uvek spremna da razgovara uz ocenu da je to što rade najbolja reklama za CarGo.

Ona je takođe istakla da kompanija CarGo nije kršenje zakona, već apsolutno pronalaženje rupa o njemu.

Na njenu izjavu reagovala je Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović koja kaže: ''Nema tu nikakve rupe u zakonu."

Poručila je da mora da se zna ko prevozi građane, da li izdaje fiskalne rečune i slično.

''Vlada Srbije i Ministarstvo saobraćaja nije samo napravilo ovaj zakon, pošto se zakoni prave unutar cele vlade, zajedno sa svima koji će zakon da realizuju. Nemam ništa protiv inovativnih tehnologija, ali taksista mora da se registruje i da znamo ko je on. Isto tako, ne štitim taksiste koji protestuju jer mislim da je ovo na ulicama Beograda i drugih gradova nedopustivo'', naglasila je Mihajlović.

Dodala je da isto tako ne napada CarGo, već da samo upozorava da oni ne poštuju zakon.

Božović upravo vidi da je uzrok cele situacije što Ministarstvo saobraćaja nije obratilo pažnju na dva bitna segmenta prilikom izrade Zakona o prevozu putnika.

“Nejasno mi je zašto Ministarstvo saobraćaja nije predvidelo ovakvu situaciju. Onog momenta kada su napravili radnu grupu i ona je počela sa izradom određenih članova Zakona o prevozu putnika u drumskom transport I kada nisu imali dovoljno podataka o stvarnom stanju na tržištu, zašto to nekako nisu drugačije uradili”, rekao je Božović gostujući u jutarnjem program Radio-televizije Srbije.

On je istakao da danima građani plaćaju cenu tih propusta koji su počeli na početku.

“Suština saobraćaja i transporta jeste zadovoljenje potreba korisnika. Da li je moguće da ministarstvo nije videlo da 650.000 građana Beograda koristi CarGo? Ako ste videli pred tim ne možete i ne smete da žmurite”, istakao je Božović, koji je i bivši direktor Agencije za beozbednost saobraćaja.

Božović je istakao da se na CarGo ne može pripisati da krše zakon I da se na njima ne mogu primeti odredbe koje se odnose na taksi, jer CarGo nije taksi.

“ Da bismo mogli da ih poštujemo pravila propisana Zakonom, onaj ko piše taj zakon mora da shvati pravo stanje na terenu I prevede ih u neku zakonsku odredbu”, kazao je on i dodao da ni Ministarstvo saobraćaja nije ispoštovalo niz odredbi koje postoje u tom zakonu.

On je dodao da taksisti neće biti zadovoljni ako se zakon vrati na početak, ali da moraju prestati sa štrajkom, dok CarGo mora da bude alternative za građane jer alternative za građane mora da postoji.

Komentarišući najavu taksista da će radikalizovati proteste, Božović je ocenio da bi to bilo previše I da to što taksisti rade nije štrajk, već to vodi ka blokadi grada.

Štrajk u drumskom i gradskom transportu ima neke principe po kojima se vodi, mora da se obezbedi minimum prevoza za neke ulice, ne sme da se blokiraju građani, ako želite da štrajkujete parkirajte automobile na nekom parking pa tako štrajkujete”, rekao je on.