U to vreme, kaže Borko, nije ni postojao pojam vršnjačkog nasilja. O tome se nije pričalo, mnogima se dešavalo i bilo je skoro normalna pojava.
"Tek kada odrastete vidite da te stvari mogu psihički da utiču na ljude. Ja sam se izvukao ali mnogima je ostala trauma za ceo život. Ja sam imao fizičke povrede, ali to nije ostavilo traga na moje psihičko zdravlje. Ali ne doživljamo svi stres isto. Za nekog je to teška stvar. Imamo primer Alekse iz Niša čiji se život tragično završio", rekao je Borko agenciji Beta.
Petrović je rekao da nasilje treba da prepoznaju roditelji i stručne službe škole.
"Rešenje je da pričamo. Neka dece neće da pričaju o nasilju koje trpe i zato nastavnici moraju da prepoznaju problem, a uglavnom se vidi da dete ima problem. To zatim treba da prijave roditeljima, pedagogu, razrednom starešini. Svako ko primeti promenu kod deteta treba da reaguje", objasnio je Borko Petrović.
Vršnjačko nasilje koje je trpeo kao mali sada mu pomaže da uoči problem kod učenika.
"Kao razredni starešina obraćam više pažnje na decu. Nasilje već u korenu treba da se seče, čak i verbalno nasilje. Za decu je to igra ali nasilje se zatim prenosi na društvene mreže koje ne možemo da kontrolišemo. Iamo sam slučaj da je devojčica promenila ponašanje jer su je ucenjivali nekom fotografijom. Ja sam ponosan što imam takav odnos sa učenicima koji mogu slobodno mi kažu šta ih muči. Deca moraju da osećaju da je vama stalo do njih, tada i mogu da im se poveravaju jer vam veruju. Ja deci uvek pričam da mogu da mi kažu za svaki problem jer nikad neću da se ljutim na njih i da svaki problem može da se reši", kazao je Borko.
Borko Petrović nije imao takvu podršku u školi ali je, srećom, imao u porodici.
"Počeo sam da imam tikove i mučnine, psihoza u meni je počela fizički da se odražava tako da je porodični lekar video da imam problem druge vrste. Video je da je kod mene u pitanju psihosomatska bolest. On je preporučio da se izmestim u drugu sredinu i odmah je sve bilo bolje. Od petog razreda prešao sam u OŠ 'Stevan Jakovljević' gde i danas radim", kazao je Borko Petrović.
On je poručio da je važno da neko prepozna promene kod dece koja trpe nasilje, da ne treba okrenuti glavu već treba pomoći.
Borko je sa ostalim naboljim edukatorima Srbije bio gost kod ambasadorke Srbije u Danskoj Jasmine Mitrović Marić. Najbolji nastavnici Srbije su tamo posetili osnovne i srednje škole, privatne i državne škole kako bi uporedili sistem obrazovanja u Danskoj i Srbiji.
"U Danskoj u skoro svakom odeljenju imaju pedagoga koji prati ponašanje dece. Čim uoči neki problem kontaktira roditelje koji dolaze na razgovor. Ukoliko roditelji odbiju kontaktiraju se socijalne stručne službe. Kod njih postoji sistem koji funkcioniše", istakao je Petrović.
Udruženje "Živojin Mišić" iz Beograda proglasilo je Borka Petrovića za najedukatora Srbije 2017.godine.
Naredne godine takmičiće se za najboljeg nastavnika sveta.
On će zajedno sa još dvoje najboljih edukatora Srbije, učiteljem Zoranom Ilićem iz Leskovca i nastavnicom srpskog jezika Ivanom Kovačević iz Beograda, predstavljati Srbiju na takmičenju "Global teaćer Prize" u Dubaiju marta sledeće godine.