Planeta Zemlja traži našu pomoć. Branila se od raznih izazova, odolevala raznih katastrofama, preživela tektonske poremećaje, a onda se suočila sa najvećim neprijateljem - čovekom.
Mi smo krivi za klimatske promene, mi smo krivi što razne životinjske vrste nestaju, mi smo krivi što naša "Plava planeta" kašlje i teško dolazi do daha. Zato je svaka akcija koja za cilj ima pomoć prirodi - dragocena.
A upravo jednu takvu, zajedno su organizovali Adria Media Group i dm drogerie markt na 34 lokacije širom Srbije. Ni jak vetar nije omeo zaposlene u ove dve kompanije da odu na teren i zasade "nova pluća".
Akciju su pokrenuli Adria Media Group i dm drogerie markt, zajedno sa institucionalnim partnerima Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede - Uprava šume, JP "Srbijašume", JP "Vojvodinašume", Pokretom Gorana Srbije i Privrednom komorom Srbije i Botaničkom baštom "Jevremovac".
Četvoromesečna kampanja je prethodila velikoj sadnji sa ciljem da se javnost edukuje i podigne svest o značaju šuma koje su jedan od najvažnijih faktora očuvanja životne sredine za buduće generacije.
Sadi se poljski jasen u Boljevcima, crveni hrast i hrast lužnjak u Vojvodini, smrča na području Cera
Zašto je ova akcija izuzetno važna? Dovoljno je da znate ovaj podatak - da bi jedan čovek imao kiseonik za život, neophodno je da na njega bude "potrošeno" tri stabla. Dakle, tri stabla su "fabrika" kiseonika za jednog čoveka.
Ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Branislav Nedimović je rekao da je Srbija na nekom svetskom proseku od 30% pošumljenosti, a da je cilj da se dođe do 40%.
"Da nemamo Šumadiju i sve te zelene predele, pitaj boga kako bi to izgledalo. Na području Vojvodine je to još dramatičnije, negde oko 7% je pod šumama. Naročito je izražen problem na severu Banata, na teritoriji opštine Kikinda, to je prosto neverovatno, mislim da nema nijedan celi procenat pod zelenom površinom", ukazao je Nedimović.
Ipak, naglasio je da postoji plan da se to promeni i da se sadi planski, a ne kako nekome padne na pamet.
Ministar je pozdravio akciju "Zasadi drvo", nazivajući je impozantnom i istakao da se do sada uglavnom govorilo samo o sečenju i uklanjanju drveća.
Direktor AMG Igor Žeželj rekao je da je ta kompanija pokrenula platformu održive budućnosti sa ciljem da uključi i animira što više građana i insitucija i ujedno ih podrži u borbi za održivu budućnost.
"Mi se već dve godine bavimo održivim razvojem i shvatili smo da ima prostora da se nešto dodatno učini. Mediji imaju važnu ulogu u ovome, pre svega da pomognemo u edukaciji građana, da budemo megafon onima koji to rade, da ukažemo na dobre stvari, ali i na negativne", rekao je Žeželj.
Istakao je da se u platformi održive budućnosti kao prvi nametnuo projekat pošumljavanja koji je vrlo konkretan.
Boris Ivanović iz JP "Srbijašume" ukazuje da se mora voditi računa o svakoj sadnici, jer to drvo može da nastavi da živi. "U Boljevcima se sadi poljski jasen, a na drugim lokacijama se biraju vrste u odnosu na nadmorsku visinu. Energija i voljni momenat volontera je zapanjujući, tu su i deca sa roditeljima", rekao je on.
Akcija "Zasadi drvo" je ovako izgledala u Boljevcima nadomak Beograda.
POGLEDAJTE FOTOGRAFIJE
POGLEDAJTE I KAKO SU TEKLE PRIPREME ZA OVU SJAJNU AKCIJU
POSLEDNJI DOGOVOR
PRED ODLAZAK NA TEREN
SPREMNI ZA RADNU AKCIJU
OVAKO JE IZGLEDALA AKCIJA
NIJE BILO PREDAHA