Ministar: Niko nije primetio - na PISA testu gimnazijalci "izvukli" (VIDEO)

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog ravzoja Mladen Šarčević ponovio je danas da su srpski đaci zapravo zadržali isto mesto ili postigli malo bolji rezultat na ovogodišnjem PISA testu u odnosu na prethodno testiranje iz 2012. i nave

MONDO/Stefan Stojanović

Odgovarajući na pitanje novinara da li smatra da je odgovoran za to što su srpski đaci ostvarili poražavajuće rezultate na PISA testu i šta će Ministarstvo uraditi tim povodom, Šarčević je odgovori:

" Ako govorimo da je od 79 zemalja Srbija na 45. mestu, to je mesto gde smo mi bili. Ako uzmete da je 2012. bilo poslednje testiranje a smo od rangirane 63 zemlje nili 43. onda je ovo malo bolji rezultat. Poražavajući rezultat može da se kaže za zemlje koje su ispod Srbije, to je čitav region Zapadnog Balkana", rekao je Šarčević.

Rekao je da mnoge stvari moraju da se poprave i da je u toku referma obrazovanja koja još nije vidljiva za PISA.

Uoči svečanosti "Innovation date" koju je organizovao Fond za inovacionu delatnost, Šarčević je rekao da je već počelo realizovanje 80 odsto obrazovnih politika što, kaže, prati Evropska komisija i da je u toku izrada strategije obrazovanja do 2030.

Ministar je rekao da je ono dobro što niko nije primetio i pohvalio, a to je da su na PISA testiranju, kako kaže, gimnazijalci "izvukli priču", a da su deca sa trogodišnjim obrazovanjem "povukla dole".

"Deca koja treba da pokažu da imamo talentovane đake čine samo jedan odsto u dosadašnjem modelu, mi ga dižemo na pet odsto. To su deca nadarena za inmformatiku, za hemiju, biologiju, to još nije stiglo na red da se testira. Ako pojačamo gornji deo te liste, osnažimo talentovane, zadržimo jak trend u gimanzijama, treba da popravimo ovo što je struktura trogodišnjih", rekao je Šarčević.


Ne treba, kaže, zaboraviti činjenicu da je Srbija za razliku od drugih zemalja koje su napredovale na PISA testu imala 20 godina "loših situacija" u zemlji i da obrazovanje nije baš prioritetna tema u društvu.

"Kada uzmete pokazatelj koliko se ulaže u obrazovanje i kakvi su rezultati Srbije mi smo tu visoko kotirani", kaže Šarčević.

Na pitanje novinara da li je za njega poražavajuće što je trećina đaka funkcionalno nepismena,

Šarčević je odgovorio da je za to kriv sistem i uzvratio kontrapitanjem: "Jeste vi išli u tu školu? Onda ste vi funkcionalno nepismeni. Vi ste takvu školu završili, je l tako?"