Od toga, 385.854 pohađa pravoslavnu versku nastavu, 15.741 katoličku, 30.059 islamsku, 393 evangelističko hrišćansku, 913 evangelističko-luteransku i 530 reformsku hrišćansku.
Prema podacima Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, ukupan broj nastavnika verske nastave u osnovnim i srednjim školama je 1.840.
Prvi, svečani javni čas katihizisa je 2001. godine održao tada?nji patrijarh Pavle u OŠ "Kralj Petar Prvi Karađorđević" u Beogradu
Profesorka i veroučiteljka OŠ "Boško Palkovljević Pinki" iz Sremske Mitrovice, Aleksandra Garunović, objašnjava da su nedavno imali simpozijum na temu veronauke.
"Bavili smo se tom temom da je veronauka vraćena u škole, a ne uvedena kako mnogi govore. Javnost treba da zna da je veronauka bila zabranjena tokom komunističkog perioda. Srećni smo što ove godine postaje punoletna", objašnjava Garunović.
Veronauka danas je obavezni izborni predmet, a deca moraju da izaberu da li će slušati građansku nastavu ili versko vaspitanje.
Prema njenim rečima, nema potrebe da se ta dva predmeta polarizuju.
"Deca su sklona da prate svoje vršnjake, a roditelji ih u tome podržavaju. Ima dosta primera gde deca idu u crkvu, a pohađaju građansku nastavu. Crkva je uvek propagirala slobodu, pa je tako u pitanju i sa izborom predmeta", ističe Garunović.
Kada su u pitanju udžbenici za veronauku, u poslednjih 10 godina u osnovnim školama se koriste katahizis i priručnici.
"Jedini priznat udžbenik za osnovnu školu je Pravoslavni katihizs za osnovnu školu, episkopa Braničevske eprahije Ignjatija Midića, koji koristimo u poslednjih 10 godina. U izradi je novi udžbenik koji treba tek da se odobri. Imamo divan priručnik 'Svetosavsko zvonce', koji je odobrila Patrijaršija", navodi Garunović.
Status veroučitelja 18 godina kasnije i dalje nije regulisan i oni svake nove ?kolske godine potpisuju ugovor na godinu dana.
"To je zasebna tema i o tome treba više da se priča, kako bi se konačno status svih nas regulisao", navela je veroučiteljka Aleksandra Garunović.