Društvo

Posle jezivih parola učenika u Leskovcu, Ombudsman pokrenuo postupak

Izvor mondo.rs

Zaštitnik građana već godinama ukazuje da je potrebno u obrazovni sistem u većoj meri uključiti obrazovanje o ljudskim pravima radi smanjivanja netolerancije prema ranjivim društvenim grupama i razbijanja predrasuda i stereotipa.

Izvor: MONDO/Nikoleta Vukčević

Kada srednjoškolci samoinicijativno i ničim izazvano napuste časove i izađu na ulicu da bi uz vikivali parole mržnje, onda asvi kolektivno treba da se zapitamo - kuda mi to idemo kao društvo?

Grupa od oko 200 srednjoškolaca izašla je juče na ulice Leskovca da bi iskazali protest zbog Parade ponosa. Parada ponosa u tom grasdu nikada nije zakazana, to je bila lažna objava na društvenim mrežama, na koju su srednjoškolci naseli, ali im to nije smetalo da upućuju parole mržnje, poput: "Ubij pedera", "Ubij, zakolji da peder ne postoiji", "Peder gradom neće šetati".

Pitanje je - gde su im nastavnici? Kako ih to roditelji vaspitavaju, ali i celo društvo, u kojem je rijaliti osnovno merilo vrednosti (nažalost)?

Prvi je reagovao Zaštitnik građana koji je pokrenuo postupak kontrole zakonitosti i pravilnosti rada nadležnih organa incidenata u Leskovcu.

"(Postupak je pokrenut) na osnovu tekstova objavljenih u medijima, u kojima se navodi da je grupa od oko dve stotine srednjoškolaca, po navodima medija samoorganizovanih preko društvenih mreža, u Leskovcu (juče) protestovala zbog najave da će se u tom gradu održati Parada ponosa, da je tokom protesta bilo incidenata i da su okupljeni srednjoškolci uzvikivali neprimerene i uvredljive parole", navodi se u saopštenju Ombudsmana.

Dodaje se da Zaštitnik građana već godinama ukazuje da je potrebno u obrazovni sistem u većoj meri uključiti obrazovanje o ljudskim pravima radi smanjivanja netolerancije prema ranjivim društvenim grupama i razbijanja predrasuda i stereotipa.

"Cilj institucije je da postupcima kontrole zakonitosti i pravilnosti rada utvrdi koje su mere škole preduzimale, preduzimaju i planiraju da sprovedu u cilju povećavanja znanja dece i učenika u ovaj oblasti, razvijanju tolerancije prema različitostima, uz istovremeno razbijanje stereotipa i predrasuda", obrazlaže se u saopštenju.