U saopštenju ministarstva se ističe sledeće.
Kao i svi programi nastave i učenja i ovakva vrsta rada se odnosi na sve učenike uključene u obrazovno-vaspitni sistem, a škole u obavezi da u operativnim planovima rada predvide i učenje na daljinu sa učenicima koji rade po Individualnom obrazovnom planu (IOP).
Neophodno je da nastavnici izrade posebne prilagođene materijale za đake kojima je potreban struktuiran individualizovan pristup u radu (IOP-1, IOP-2 i IOP-3) i da ihučine dostupnim učenicima na način koji dogovore sa roditeljima. U skladu sa potrebama učenika koji radi po individualizovanom obrazovnom planu priprema se sadržaj, uputstvo za učenje i dogovara način dobijanja povratne informacije, kako bi se pratilo napredovanje učenika i obezbedila dodatna podrška.
"Zbog specifičnih potreba učenika i njima odgovarajućih načina učenja, ograničena je upotreba digitalnih obrazovnih platformi, a na nastavnicima je danačelo „obrazovanje za sve“ sprovede na korektan način u skladu sa mogućnostimau aktuelnoj situaciji, poručuju", iz Ministarstva.
Vrlo bitan element podrške u novonastaloj situaciji je psihološka podrška roditeljima dece koja rade po IOP-u, jer su ove porodice u kriznim vremenima još osetljivije. Ovu vrstu podrške mogu da pruže razredne starešine, nastavnici i psihološko-pedagoške službe u telefonskom kontaktu sa roditeljima ili putem elektronske pošte.
Za specijalne škole, priprema se dodatno uputstvo i sadržaji koji mogu biti od koristi u izradi operativnog plana rada, dok su za decu migrante koji se nalaze u prihvatnim centrima, uz podršku Komesarijata za izbeglice,obezbeđeni televizori i računari preko kojih učenici mogu da prate predavanja na RTS 3 i obrazovnih platformi.