U saopštenju Javnobeležničke komore Srbije (JKS) navodi se da beležnici nastavljaju da se pridržavaju preporuka koje su donete 17.marta, kada je obustavljena overa potpisa, rukopisa i prepisa osim u naročito hitnim i opravdanim situacijama.
U takvim situacijama, neophodno je da stranke elektronskom ili redovnom poštom dostave javnobeležničkoj kancelariji obrazložen zahtev za hitno obavljanje ove službene radnje, kaže se u saopštenju.
Javni beležnici nastaviće da obavljaju službene radnje solemnizacije ugovora, sačinjavanje javnobeležničkih zapisa i javnobeležničkih zapisnika, s tim da će ovi poslovi moći da budu obavljeni samo u periodu od 9 do 15 sati.
Kancelarije obavljanje ovih poslova sa strankama zakazuju u razmaku od najmanje jedan sat, a potrebnu dokumentaciju primaju, kada je god to moguće, elektronskom poštom.
Pristup javnobeležničkim kancelarijama je omogućen isključivo strankama koje učestvuju u postupku.
Za prijem dokumentacije u papirnoj formi, javnobeležničke kancelarije su obezbedile funkcionisanje jednog šaltera sa kontrolisanim brojem stranaka koje mogu da mu pristupe.
JKS podseća da u toku trajanja vanrednog stanja, javni beležnici neće zakazivati ročišta u postupcima sačinjavanja smrtovnica, raspravljanja zaostavštine i drugim vanparničnim postupcima, koje javnim beležnicima poveravaju sudovi, a u kojima je neophodno učešće stranaka.
Već zakazana ročišta u ovim postupcima biće odložena, osim u predmetima u kojima se zahteva hitno postupanje, a ne ugrožavaju se posebno zaštić kategorije stanovništva.
U skladu sa preporukama Ministarstva pravde, javni beležnici do daljeg neće obavljati službene radnje van javno beležničkih kancelarija, osim u izuzetno hitnim i opravdanim slučajevima.