Nastava na daljinu podrazumeva drugačiju praksu predavanja gradiva, kao i praćenje učenika na drugi način i drugačije i ocenjivanje. Najčešće je reč o online nastavi preko određenih onlajn platoformi, ili predavanjima preko TV ekrana.
Ocenjivanje učenika regulisano je Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja i pravilnicima koji propisuju dve vrste ocenjivanja: sumativno i formativno.
Sumativno i formativno ocenjivanje su deo jedinstvenog procesa, a u obrazovnoj praksi, do sada je težište bilo na sumativnom ocenjivanju, najčešće brojčanom.
Kod nastave na daljinu prelazi se sa sa sumativnog se prelazi na formativno ocenjivanje.
Formativno ocenjivanje treba zahteva veću interaktivnost učenika i nastavnika korišćenjem elektronskih mreža i platformi.
Važno je da postoji svakodnevna komunikacija nastavnika sa učenicima jer to omogućava nastavnicima da prikupe što više podataka o tome kako učenici uče i dokle su stigli u savladavanju gradiva.
Postoji mnogo formi i alata pogodnih za formativno procenjivanje rada učenika.
To podrazumeva zadatke kao što su na primer, eseji, razvoj postera, korišćenje elektronske pošte, virtuelni grupni rad.
Vrlo su korisni Skajp ili Viber intervjui, pauer point prezentacije, istraživački zadaci, učenički portfolio.
Tokom učenja na daljinu, nastavnici mogu učenicima prosleđivati testove i kontrolne vežbe putem društvenih mreža, elektronskom poštom ili putem platforme, a urađene radove učenici mogu na isti način vraćati nastavnicima da ih pregledaju i eventualno ocene.
Pored toga, nastavnici korišćenjem alata za pravljenje upitnika i kvizova mogu da kreiraju kratke test forme sa zadacima višestrukog izbora i kratkog odgovora.
Na veb stranicama Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, moguće je naći alate za interakciju, razvoj kvizova i upitnika i alate za saradnju i deljenje koji značajno mogu da olakšaju rad nastavnika kada je u pitanju vrednovanje ishoda učenja.