"Naša statistika ukazuje da je broj poziva manji nego u prethodnom periodu. Mnoge žene ali i mladi nemaju prostora da potraže pomoć i podršku na bezbedan i poverljiv način", navodi se u saopštenju tog centra.
Kako je navedeno, usluge poput mejla i instant četa pokazale su se kao efikasnije u periodu pandemije.
Od početka vanrednih mera SOS ženski centar pružio je oko 50 intervencija putem sms-a, instant čata, onlajn savetovanja, mejla i posredovao u četiri slučaja ka drugim institucijama.
"Izolacija, fizička blizina, ograničavanje ličnog prostora, finansijski problemi, neadekvatni obrasci prevladavanja stresa, nagomilavanje besa i frustracije, nedostupnost ili ograničeni pristup resursima podrške u lokalnoj zajednici ključni su faktori rizika od pojave, ponavljanja i povećane učestalosti nasilja u porodici", upozorio je SOS centar.
Navodi se i da je SOS centar od početka vanrednog stanja razvio model onlajn psihološke podrške za žene koje se nalaze u situaciji porodičnog nasilja, a nstavljena je i podrška mladima u situaciji porodičnog ili partnerskog nasilja.
Građani se mogu obratiti SOS ženskom centru putem telefona 021/422740, emaila: sos.telefon@gmail.com.