Društvo

Ovaj grad sa razlogom zovu SRPSKI AMSTERDAM: U njemu živi 40.000 ljudi i ima isto toliko BICIKALA

Autor Ksenija Jelesijević

Epidemija korone promenila je mnogo toga, uključujući i saobraćaj, pa je bicikl postao sve popularnije prevozno sredstvo

Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Prodaja bicikala beleži porast u celom svetu. Fabrike ne mogu da isprate porudžbine i proizvedu dovoljan broj dvotočkaša. I u našim gradovima primetan je veći broj bicikala na ulicama, a ima i varoši gde se upotreba nekako podrazumeva u svakodnevnom životu.

Kikindu zovu "srpskim Amsterdamom" baš zbog sveprisutnih "biciklova". Kikinda ima oko 40.000 žitelja i, kažu, isto toliko bicikala.

Omiljeno je prevozno sredstvo Banaćana, jer se bez napora vozi po ravnici i relativno brzo stigne s kraja na kraj varoši. Otuda je svetski trend povećane potražnje za dvotočkašima nekako oduvek prisutan u Kikindi i bicikli se ovde dobro prodaju.

"Mi smo zadržali neku dobru ponudu zahvaljujući staroj zalihi i imamo mogućnost onda i dobre prodaje. Tražena su bicikla relativno baš puno", rekao je za RTS poslovođa jedne radnje Milan Vranješ.

Zainteresovanima za kupovinu bicikla u ponudi su i polovni dvotočkaši doneti iz Austrije, Nemačke i Mađarske. Prodavci kažu da, za upola manje para od novih modela iz prodavnice, nude kvalitetnije bicikle.

"Ja sam doneo par komada, sedam, osam komada i dolaze većinom poznanici i njima dajem povoljno, na tare. Nije cilj oderati svog čoveka" kaže Vlada Todorović iz Srpske Crnje.

U Kikindi otuda i više posla za servisere. Dragan Karanović u svojoj radionici popravlja bicikle duže od četiri decenije. Proputovao je svet kao mehaničar biciklističke reprezentacije Srbije i poznati su mu svi modeli i mogući kvarovi.

"Ovi novi bicikli koji su iz nižeg ranga, odnosno koji su jeftiniji dosta često dolaze i kvari se na njima sve baš, a posebno što naši građani nemaju neku naviku da ih redovno održavaju i onda se to zapusti, pa kao kad kod zubara neko ne ode na vreme, onda je velika katastrofa i sa tim biciklima", rekao je Karanović.

Na ulicama Kikinde razni modeli, kao i godine starosti dvotočkaša. Sve popularniji su i električni bicikli, trotineti, ali ne kao savremeni višebrzinci i bicikli namenjeni za terensku vožnju. Ipak, neki građani ni po koju cenu ne bi menjali svoj za noviji bicikl.

"To mi je nerazdvojan prijatelj, vozim ga 35 do 40 godina sigurno. Čisto iz zdravstvenih razloga, a i ekonomskih", navodi Svetislav Boškov iz Kikinde.

Dragan Karanović kaže da i danas postoje vrlo kvalitetni bicikli, dugotrajni, ali su skupi, kao i nekada. Ima i starih delova za bicikle, ono što ne može da se nabavi i nije mu problem da to napravi.

U Kikindi tako posla imaju i prodavci i majstori za popravku bicikala.

Ovaj grad na severu Banata ima uređenu infrastukturu i posebne saobraćane staze namenjene biciklistima, čak i do obližnjih graničnih prelaza.Da li zbog svakodnevnih potreba, rekreacije ili sporta tek bicikl je svakako sveprisutan fenomen u Kikindi.

(Mondo/RTS)

MONDO vas poziva da poštujete preporučene mere – držite distancu, nosite masku i izbegavajte okupljanja, to je jedini način da se spreči širenje epidemije.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.