OD DANAS NOVA PRAVILA NA FAKULTETIMA: Ovih 14 preporuka su obaveza za sve studente

Danas se studenti vraćaju na fakultete, međutim kao i u školama, čeka ih spisak preporuka koje su propisane za borbu protiv korona virusa.

Institut za javno zdravlje Srbije "Dr Milan Jovanović Batut" uradio je uputstvo i za njih, koje se sastoji od 14 preporuka, kojih svi na fakultetu moraju da se pridržavaju, kako studenti, tako profesori i svi ostali zaposleni.

Kao što važi za učenike, ni studenti na fakultet ne treba da dolaze ako imaju respiratorne tegobe.

Pri ulasku na fakultet prolaze kroz dezobarijeru i meri im se temperatura. Maske su u obavezi da nose i oni i profesori. Na predavanjima može da prisustvuje onoliko akademaca, koliko dozvoljava distanca od 1, 5 metar, odnosno 4 kvadratna metra za svakog studenta.

S obzirom na to, kako je navedeno na sajtu Pravnog fakulteta u Novom Sadu, na vratima svake prostorije će pisati koliko može maksimalno osoba da boravi u njoj.

To u praksi znači, da u amfiteatru koji ima 300 mesta može da boravi 64 studenta.Sedeće na svakoj trećoj stolici, a svaki drugi red će biti prazan.

Preporuka je da kafići i mesta gde se u okviru fakulteta prodaju sokovi, hrana ne rade. Za vreme ispita, studenti na ispitivanje treba da čekaju što kraće ispred prostorije. Zabranjeno je svako šetkanje po hodnicima, i zadržavanje po holovima, u dvorištu fakulteta.

1. Pre početka rada fakulteta, a i svakodnevno sprovoditi čišćenje i dezinfekciju prostora, pribora i opreme, kao i provetravanje prostorija najmanje pola sata nakon čišćenja. Pri korišćenju dezinfekcionih sredstava voditi računa o pravilnoj primeni prema uputstvu proizvođača po pitanju namene, koncentracije, načina upotrebe i neophodnog kontaktnog vremena. - Posebno redovno čistiti i dezinfikovati podove, zidove, vrata, stolove, stolice, kvake, prekidače za svetlo, ručke ormarića, slavine i druge površine koje koristi veći broj lica, najmanje dva puta dnevno, po potrebi i češće upotrebom sredstava na bazi 70 odsto alkohola.

2. Zaposleni i studenti moraju biti bez simptoma koji ukazuju na korona virus (povišena temperatura, kašalj, kratkoća daha, otežano disanje, gubitak čula ukusa i mirisa) pri dolasku na fakultet.

3. Na ulazu u objekat postaviti dezobarijeru – sunđer ili krpu dobro natopljenu dezinfekcionim sredstvom na bazi hlora, kao i dozer sa sredstvom za dezinfekciju ruku na bazi 70 odsto alkohola.

4. Potrebno je da fakultet obezbedi dovoljne količine lične zaštitne opreme za zaposlene, sredstava i pribora za čišćenje i dezinfekciju, kao i dozer sa sredstvom za dezinfekciju ruku na bazi 70 odsto alkohola u amfiteatrima, čitaonicama i svim ostalim prostorijama gde studenti borave i uče. Takođe, neophodno je obezbediti i dovoljne količine toplomera. Informisati studente gde se mogu javiti da izmere svoju telesnu temperaturu u slučaju da se loše osećaju.

5. Nastavu organizovati u manjim grupama do 10 studenata, tako da udaljenost između studenata bude 1,5 metar, odnosno tako da bude jedno lice na svaka 4 kvadratna metra. Ne preporučuje se zadržavanje studenata u većim grupama nakon predavanja u hodnicima i holovima.

6. Napraviti raspored predavanja tako da pauza između predavanja bude dovoljno duga kako bi se izbeglo mimoilaženje dve grupe studenata i obezbedilo vreme za čišćenje, dezinfekciju i provetravanje prostora gde su studenti boravili. Preporučuje se da studenti početak predavanja sačekaju u amfiteatrima ili vežbaonicama.

7. Održavanje ispita organizovati tako da se termini ispita ne preklapaju i da čekanje studenata ispred prostorije gde se ispit održava bude što kraće, uz održavanje preporučene udaljenosti između studenata od najmanje 1,5 metar, odnosno tako da bude jedno lice na svaka 4 kvadratna metra. U prostoriji gde se održava ispit može boraviti nastavnik i studenti u broju koji omogućava održavanje preporučene udaljenosti.

8. Zaposleni i studenti moraju sve vreme tokom boravka na fakultetu da nose maske, tako da maska prekriva usta, nos i bradu, uz redovno sprovođenje mera lične higijene, posebno pranja ruku sapunom i vodom u trajanju od najmanje 20 sekundi ili dezinfekcije ruku sredstvom na bazi 70 odsto alkohola. Ne dodirivati lice, posebno usta, nos i oči pre pranja ili dezinfekcije ruku.

MONDO/Stefan Stojanović  ilustracija

9. Prostorije redovno provetravati, uz omogućavanje kontinuiranog protoka vazduha. Ne koristiti veštačku ventilaciju.

10. Obeležiti mesta za higijensko odlaganje upotrebljenih maski i drugih otpada. Otpad odlagati u kese u kanti sa pedalom za nožno otvaranje ili u kese u otvorenim kantama, kako bi se izbeglo dodirivanje poklopca kante. Kese sa otpadom zavezati pre bacanja u kontejner i dalje tretirati u skladu sa procedurom za upravljanje otpadom, uz propisane mere zaštite.

11. Ne organizovati skupove, proslave i slična dešavanja na fakultetu, kao ni grupne posete mestima gde se očekuje okupljanje većeg broja osoba.

12. Preporuka je da kafeterije i slični prostori gde se prodaje i služi voda, sokovi, kafa ili hrana, a koji se nalaze u sklopu fakulteta, ne rade do daljnjeg, kako bi se sprečilo okupljanje većeg broja osoba na jednom mestu i sprečilo zadržavanje u grupama.

13. Potrebno je da svi zaposleni bar dva puta dnevno mere temperaturu i proveraju da li imaju neki od simptoma koji mogu ukazivati na kovid (povišena temperatura, kašalj, kratkoća daha, otežano disanje, gubitak čula ukusa i mirisa), a posebno pre dolaska na posao. U slučaju pojave simptoma zaposleni treba da se javi nadređenom i ne dolazi na posao, te da se javi svom izabranom lekaru u domu zdravlja.

14. U situaciji pojave sumnje na obolevanje od korone kod zaposlenog, dekan te ustanove je u obavezi da o tome odmah obavesti epidemiologa nadležnog instituta/zavoda za javno zdravlje radi daljegpostupanja. Pojedini fakulteti će imati kombinovanu nastavu - na fakultetima i onlajn, ali vežbe, kao i ispitivanja, moraju da se održavaju na fakultetu.

(Mondo/Telegraf)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.