OD SUTRA NOVE MERE U JAVNOM PREVOZU: Pri ulasku u svako vozilo, putnici bi trebalo da urade jednu stvar!

Dodatnu sigurnost u vozilima javnog prevoza u Beogradu obezbediće i ozoniranje.

MONDO/Stefan Stojanović

Od sutra će u svim vozilima javnog gradskog prevoza biti dozatori sa sredstvima za dezinfekciju kojima će putnici moći da se dezinfikuju prilikom ulaska ili izlaska iz prevoza, a danas se vrši i ozoniranje vozila koje će pružiti dodatnu sigurnost u sprečavanju širenja virusa korona u prevozu.

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić istakao je prilikom obilaska ozoniranja autobusa da se koristi nedelja kada je manje vozila gradskog prevoza na ulici, a sa ciljem da se obavi veoma važan posao koji će obezbediti dodatnu sigurnost kako putnicima, tako i onima koji rade u gradskom prevozu.

Prva 

Vesić je podsetio da u špicu na teritoriji grada Beograda 1.654 vozila je na ulicama, među kojima su i autobusi, trolejbusi, tramvaji i garnitura BG voza.

"Danas smo u prilici da u svako od tih vozila postavimo dozere, inače dozere koji sadrže dezinfekciona sredstva gde će oni putnici koji ulaze u naš prevoz moći da izvrše dezinfekciju", kazao je Vesić.

Prema njegovim rečima, dozere je Grad Beograd uspeo da nabavi zahvaljujući donaciji kompanije Mastercard i Aik banke, koji su obezbedili dve hiljade dozera, kao i 8.000 litara tečnosti za dezinfekciju što je dovoljno za dve nedelje.

"To znači da ćemo od sutra u svim vozilima gradskog prevoza imati dozere i svi će moći pri ulasku i izlasku iz prevoza da dezinfikuju ruke i tako ćemo dodatno doprineti tome da u prevozu budemo sigurniji", istakao je Vesić.

Zamenik gradonačelnika podseca da je Grad uložio napore da zaštiti i putnike i vozače i da zahvaljujući tim naporima ima 3,5 odsto zaraženih vozača što omogućava da funkcioniše gradski prevoz i u uslovima kada je epidemija veoma prisutna.

Dodatnu sigurnost u vozilima javnog prevoza u Beogradu obezbediće i ozoniranje, a Vesić kaže da je to metoda koja je prepoznata od Instituta "Batut" i kojom se uništavaju apsolutno sve bakterije, mikroorganizmi.
Prema njegovim rečima, efekat jednom ozoniranog vozila traje tri do četiri dana, a svako vozilo gradskog prevoza koje pripada GSP-u biće ozonirano dva puta nedeljno.

Pored toga, podseća Vesić, na svim okretnicama, osoblje ima obavezu da čisti rukohvate i sva ona mesta koja diraju putnici.

"Verujemo da tim merama činimo dodatni napor da bi prevoz bio bezbedniji. To naravno ne znači da ljudi ne treba da nose maske u javnom prevozu jer je to mesto gde je nemoguće ostvariti socijalnu distancu, ali nošenje maski, uz sve ove mere, doprineće da ljudi koji koriste gradski prevoz budu bezbedniji", uveren je zamenik gradonačelnika.

Direktor Instituta za opštu fizičku hemiju u Beogradu Stevan Blagojevic ispričao je da je sistem ozoniranja prvi razvio Nikola Tesla i to 1896. godine, a da je prvi patent urađen 1900. godine kada je Tesla već predvideo da će to ići u bolnice, javne ustanove...

Kasnije su istraživanja pokazala da je ozon izuzetno efikasan, kaže dr Blagojević i dodaje da taj hemijski element praktično ubija sve bakterije virusa za vrlo kratko vreme.

"Ono što je bitno kod ozona jeste da je to gas i da probija tamo gde ne možete da doprete i brzo se širi, a još bitnije je da se nakon pola sata sam rastvara, odnosno višak se rastvara u kiseonik", pojasnio je dr Blagojević.

Institut za fizičku hemiju je razvio u saradnji sa Ministarstvom za prosvetu, nauku i tehnološki razvoj i Inovacionim fondom ozongenerator, kazao je dr Blagojkević i dodao da je to sistem koji se pokazao moderan i dobar i za koji ne sumnja da je budućnost.

(Mondo/Tanjug)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.