Bez obzira na to da li vozite punta ili poršea, da li kupujete novi ili popravljate stari automobil, ne možete da zaobiđete njegov Youtube kanal. Mirko Rašić, poznatiji kao Neovlašćeni serviser, je momak koji je od svog zanata napravio atrakciju na društvenim mrežama.
Radeći ono što voli i deleći svoja znanja Mirko je privukao veliku pažnju, kako eksperata, tako i onih manje stručnih. Njegov Youtube kanal "Neovlašćeni serviser" trenutno broji više od 120.000 pretplatnika, a kako je došao na ideju snimanja svog zanata Mirko otkriva u emisiji Viral.
"Cela ideja je potekla od toga što mi je dojadilo da nas sve automehaničare gledaju stereotipski, generalizuju da smo prevaranti koji želimo pre svega da uzmemo što više para ljudima i da im ne popravimo auto kao što bi oni želeli i da uglavnom nismo pismeni, elokventni, da smo prljavi i da smo zaista nipodaštavani u društvu", otkrio je Mirko voditeljki emisije Mariji Atanasković.
"Predrasude vezane za automehaničare: crn od glave do pete, druga predrasuda naravno muzika narodna na zvučnicima. Treća predrasuda, kalendar sa golim ženama i četvrta predrasuda recimo, kad uđeš na vrata majstor samo viče ‘ufufu, ko ti je ovo radio’ i tome slično. Te neke krilatice, tako da mi smo baš u tome napravili veliku razliku ne samo što smo želeli tako, nego jednostavno mlađe smo generacije, slušamo drugačiju muziku. Ne smatramo da treba da imaš gole žene isturene, i da ne kažeš čoveku ni dobar dan kad ti uđe u kuću, totalno drugačije posmatramo svet zato što smo mlađi i zato što celo to breme ostaje sad na nama", izjavio je Neovlašćeni serviser za MONDO.
Iako mu je popularnost na društvenim mrežama donela veći obim posla i proširenje biznisa, sami klipovi i pregledi na Youtubu mu ne donose značajnu zaradu, uprkos onome što većina misli.
"Zarada od Youtube-a je ovde zaista smešna u odnosu na Nemačku, Norvešku, Ameriku, Kanadu...To je zaista smešno koliko mi zarađujemo naspram pregleda. Zaista je smešno, jer to sve što ulažemo, tri klipa nedeljno koštaju itekako mnogo, i oprema i vreme provedeno u montaži, sve to košta", objasnio je Mirko.
U današnje vreme, posao zanatlije nažalost nije dovoljno cenjen. Mnogi zanati izumiru usled nedovoljne zainteresovanosti mladih da se time bavi, što iz predrasuda, što iz lenjosti. Svojim Youtube kanalom Mirko je motivisao i ohrabrio mnoge klince da se školuju u ovom smeru.
"Ukoliko nas ljudi nisu slagali mi imamo ono 20-ak već momaka, klinaca, koji su upisali srednju školu za automehaničara. I imamo, pa tako neki broj 30 ljudi, koji su završili maturski ispit time što su gledali naše klipove na Youtube-u. Tako da, ne samo da ih motivišemo, ne samo da im predstavljamo to, nego razbijamo taj stereotip o tome. A čuo sam komentare da svi oni koji ništa ne znaju, koji su zaista ne znam, lošiji đaci upisuju te neke zanatske škole. Meni je to bilo strašno. Zato što zanat je nešto što je držalo mnogo civilizacija, pa i ovu na svojim plećima. Uzimajući samo primer pekara i ono ne znam, gomilu nekih drugih zanata koji su postojali i starih i ovih modernih zanata, to je nešto bez čega ceo sistem ne može da opstane i kao bukvalno pčela u biološkom sistemu. Ako nema pčela ceo sistem se raspada", zaključuje Mirko.
Koji su Mirkovi favoriti među mnogobrojnim automobilima koji su prošli kroz njegove ruke, kako to da se nakon završenog fakulteta opredelio za zanat i kakve poruke dobija od fanova, saznaćete u novoj epizodi Virala:
(Mondo)
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.