DA LI JE GREH AKO SE TRUDNICA VENČA U CRKVI? Visoki zvaničnik SPC otkrio KAKO se tumači začeće pre braka

Prema tumačenjima Novog zaveta i stoga zvaničnim pravilima Srpske pravoslavne crkve, odnosi pre braka se smatraju grehom i postavlja se pitanje da li trudnice smeju da obave crkveno venčanje.

meatbull/Shutterstock/Youtube/screenshot/Телевизија Храм

Protojerej stavrofor Dimitrije Kalezić obrazlaže kako se ovaj čin u stvari tumači i da li postoje neka odstupanja u praksi, to jest da li je prema tumačenjima SPC greh da trudnica izgovori "da" pred crkvenim oltarom.

Pojam bluda ne obuhvata samo neobavezne veze sa bilo kim, već podrazumeva i dopuštanje intimnih odnosa pre braka. Ipak, u praksi sve češće vidimo kako se mladi sve ređe odlučuju na brak dok ne dočekaju radosnu vest o prinovi.

Protojerej stavrofor naglašava da se ovakva praksa podržava i da je u osnovi razloga zbog kojih se začeće pre braka toleriše u tome što za verujuće ljude Božji blagoslov nikada ne kasni.

"Trudnice ne samo da treba da se venčaju u crkvi, već je to i poželjno, a čak sa neke strane predstavlja i obavezu ako je žena verujuća i ako brak smatra svetom tajnom i novim oblikom zajednice. Kakav je to posao koji radiš ako ne zoveš u pomoć Boga. Bog nas venčava da bi pomogao našoj odluci i da je blagoslovi", objašnjava protojerej.

Kalezić dalje tumači da li se deca začeta pre braka svojih roditelja smatraju grehom.

"Dete je u majci bilo i njih dvoje su bili jedna celina biološka ako posmatramo sa te prirodne strane. Pored toga, što je još važnije, oni čekaju blagoslov Božiji, a on nikad ne kasni", priča Kalezić.

Objasnio je i kakva je procedura pri činu venčanja para koji već očekuje prinovu.

"Kao i drugi ljudi, na njima je da strpljivo sačekaju taj čin, traje pola sata, a nekada i malo manje, ali je osnovna stvar u toj formuli: 'Venčava se rab Božiji (ima mladoženje i mlade) u ime Oca, Sina i Svetoga duha', a sve ostalo je obred koji može da varira", tumači Kalezić.

Mada se u svakodnevnom životu često mogu čuti primedbe na čin venčanja trudnice u crkvi, protojerej je naglasio da se u svojoj dosadašnjoj praksi nije susreo sa slučajevima da su trudne žene imale problem prilikom sklapanja braka.

"Takvi slučajevi nam nisu poznati, a ako ih i ima, treba da shvatimo da je i to poželjno, jer žena je to dete začela iz ljubavi, a ne iz mržnje, inata i ko zna čega. Pošto ga je več začela iz ljubavi ono predstavlja njen nastavak i lični i biološki i što onda da ne bude sa Božjim blagoslovom", zaključio je Kalezić.

(MONDO/Objektiv)