VOZAČE OVAJ PROBLEM IZLUĐUJE, A ŠTETA JE OGROMNA! Opasnost vreba i iz BARE, zbog nje gume lete po srpskim putevima!

Čak i ako vozite po svim propisima, jedna od najvećih opasnosti za vozače su ulegnuli šahtovi, koji mogu da naprave ozbiljna oštećenja na vozilu.

Rina

Zbog šahtova koji su oštećeni, ulegli ili u najgorem slučaju, nemaju poklopac, vozači na putevima svakog dana rizikuju oštećenje automobila, a neki čak ostaju bez guma i točkova. 

Dok vozači daju novac iz svog džepa za saniranje štete na kolima, stručnjaci za saobraćaj kažu da je jedino rešenje ovog problema da se sanira asfalt, ponovo urade merenja i šaht napravi prema novim procenama. 

Izbočine, rupe i šahtovi koji su i po deset santimetara ispod nivoa asfalta, problem su za koji čitaoci našeg portala navode kao jedan od najvećih kada se radi o saobraćaju. 

"Ovakva mesta na kojima su ulegli postoje na određenim mestima od Niša do Beograda. Ugrožavaju bezbednost svih koji upravljaju volanom i koji se nađu na putu. Oni koji ne poznaju unapred put kojim idu, na udarnim ulegnućima i rupama često ostaju bez gume ili čak celog točka! Postoje i izbočine u obliku prstena nasred kolovoza preko kojih kada se prođe, vozilo odskoči",kaže za MONDO vozač M. Petrović iz Beograda. 

Da problem bude veći, preko ovakvih izbočina vozač mora da prođe, jer je opasno da ih zaobilazi i prelazi u drugu traku koja je prometna.

"U nekim gradovima kao što je Čačak imamo deonice puta gde se sa jedne strane nalazi oštećen šaht, a sa druge rešetke za kanalizaciju. To je prava katastrofa za vozače. Naročito kada pada kiša, pa ne možete ni da primetite ulegnuće sa jedne strane", kaže za MONDO vozač N. Nešić iz ovog dela Srbije. 

Najteže je kada je utonuli šaht nemoguće izbeći i kada ne postoji mogućnost za snalaženje, koliko god sporo vozili i bili iskusni vozači, kaže za MONDO diplomirani inženjer saobraćaja Milenko Čukanović. 

"Sigurno je svaki vozač doživeo da je sa jedne strane kolona automobila pa nema nimalo prostora za manevar, a sa desne šaht koji je namešten tačno tako da preko njega pređete gumama. Rupe se pojavljuju i u tek popravljenim ulicama, a najopasnije su kada se po kiši napune vodom pa se ne vide", kaže Milenko Čukanović.

Postoje i mesta gde se problem sanira, ali se uvek ponovo vrati, zbog čega je potrebno razmisliti o drugačijim rešenjima, kaže on.

"Na prilazu zgradi u kojem stanujem na Vračaru ima nekoliko šahtova gde je asfalt utonuo desetak santimetara, zatim je poklopac skliznuo još deset santimetara u dubinu. Nadležna služba je poslala ekipu za sanaciju, postavili novi šaht pet santimetara niži od nivoa ulice, zatim je nakon nekog vremena sve poravnato i izgledalo je kako treba. Nakon nekog vremena, poklopac je ponovo utonuo u dubinu ulice", kaže naš sagovornik. 

Zbog toga je potrebno detaljnije sprovesti kontrolu radova, proveriti kvalitet i merenja prilikom izrade i postavljanja šahtova. 

"Ako se donji slojevi urade kako treba, a donji slojevi i deo oko šahta se uradi loše, šaht propada. To ne može da se ispravi, mora da se uradi kompletan nasip oko samog otvora, da se sve to nadzire".