Rajfajzen banka u Srbiji poslala je mejl korisnicima da dobro obrate pažnju ako dobiju specifični sumnjivi mejl u kojem se lažno tvrdi da su ga oni poslali. U mejlu se traži potvrda ličnih podataka, a stigao je i ljudima koji nisu klijenti ove banke!
"Obaveštavamo Vas da je u toku zlonamera aktivnost slanja i-mejl poruka kojima se građani pozivaju, prividno u ime Rajfajzen banke, da ponovo aktiviraju svoju Moja mBanka aplikaciju, uz konstataciju da je 'potrebna potvrda vašg broja mobilnog telefona'", navodi Rajfajzen banka u saopštenju.
Takođe, poruka sadrži link na kojem je navodno potrebno uneti svoje podatke za pristup aplikaciji, upozoravaju iz banke i naglašavaju da ovaj sadržaj nije zvanični njihov kao i da preduzimaju sve mere da reše problem ove prevare.
Objasnili su i po kojim elementima se mogu prepoznati poruke koje su zapravo prevara:
- naslov poruke je "Morate ponovo aktivirati svoju Moja mBanka" ili sličan
- pošiljalac je naveden kao "Raiffeisen Online", dok se kao njegova i-mejl adresa pojavljuje adresa "rbbservice" sa domena .wf, ili drugih domena van domena raiffeisenbank.rs
- od primaoca se traži da klikne na link naslovljen sa "Potvrdite svoj nalog" ili slično
- link vodi na stranicu koja nije na domenu raiffeisenbank.rs
"U pitanju je pokušaj prevare i zloupotrebe podataka koje klijent dostavi, te Vas stoga molimo da ne postupate na način koji Vam se sugeriše u toj poruci. Banka je preduzela sve raspoložive mere u cilju rešavanja ovog problema.
Naglašavamo da je poruka poslata nasumično, dakle i na primaoce koji nisu klijenti Raiffeisen banke.
Takođe koristimo priliku da Vas podsetimo da Raiffeisen banka nikad neće zahtevati Vaše podatke niti njihovo ažuriranje putem i-mejl poruka sa nepoznatim linkovima. Svi linkovi u porukama koje dobijate od banke vode na domen raiffeisenbank.rs ili Vam sugerišu komunikaciju preko nekog od zvaničnih kanala banke!", navodi se u saopštenju Rajfajzen banke.
(Mondo)