Raspust za đake je produžen i neće ići u školu ni 17. i 18. februara, saopštio je prvi potpredsednik Vlade Srbije i ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić. Predlog o produžetku raspusta iznet je na sastanku Tima za škole.
"Nakon brojnih konsultacija i nakon sagledavanja celokupne situacije i predviđanja da se pik ovog talasa virusa očekuje sredinom meseca doneo sam odluku o produžetku raspusta. Učenici će spajanjem vikenda, državnog praznika i dodatna dva dana imati ukupno 9 slobodnih dana. Prvi radni dan biće ponedeljak, 21. februar. Škole su kao i ranije, bezbedne zbog primene i poštovanja epidemioloških mera. Prema pokazateljima, rast broja zaraženih učenika i nastavnika ne prati rast broja zaraženih u opštoj populaciji“, naveo je Ružić.
On je apelovao na učenike i zaposlene u sistemu obrazovanja da tokom predstojećeg raspusta budu odgovorni prema sebi i svojim najbližima i poštuju propisane epidemiloške mere kako ne bi došlo do novih zaražavanja.
Zbog trodnevnog produžetka jesenjeg raspusta u prvom polugodištu, kao i zbog ove odluke, škole su u obavezi da do kraja školske godine nadoknade dva radna dana, dok će školska godina biti produžena za tri dana i umesto do 21. juna trajaće do petka, 24. juna 2022. godine.
Od ponedeljka 7. februara, u srednjim školama i drugom ciklusu osnovne škole (5-8. razreda) nastava će se odvijati po kombinovanom modelu (dan za danom, učenici podeljeni u dve grupe), dok će učenici od 1. do 4. razreda osnovne škole nastavu pohađati neposredno, odlučio je Tim za praćenje i koordinisanje primene preventivnih mera u radu škola.
Prema podacima iz nadzora preuzetim iz elektronskog sistema „Servis javnog zdravlja“ koje je Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja dostavio Institut za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“ u nedelji od 27. januara do 2. februara 2022. godine broj obolele dece školskog uzrasta od 6 do 18 godina je bio 4935 (0.64%) obolelih.
Učešće dece školskog uzrasta u ukupnom broju potvrđenih slučajeva COVID-19 u istom periodu iznosio je 4.8%.
U osnovnim i srednjim školama na teritoriji Republike Srbije, ukupno je 87 (0.06%) odeljenja (16 i manje učenika), koja su zbog najmanje tri slučaja infekcije učenika u odeljenju promenila način organizacije rada sa neposrednog rada na onlajn nastavu u poslednjih 10 kalendarskih dana.
Ukupno je 363 (0.9%) odeljenja (17 i više učenika) koja su zbog najmanje dva slučaja infekcije učenika u odeljenju promenila način organizacije rada sa neposrednog na kombinovani model u poslednjih 10 kalendarskih dana i 143 (0.35%) grupa u kojima se iz kombinovanog modela nastave prešlo na onlajn (pojava tri slučaja infekcije učenika) u poslednjih 10 kalendarskih dana.
(MONDO)