Kažu da je rudarski hleb sa sedam kora, ali će vam verovatno svi koji su nekada radili kao vozači kamiona reći isto za svoju profesiju. Duge smene, nespavanje i visoki rizik, spadaju u opis posla profesionalnog vozača kamiona. Uz posao koji nosi veliki rizik obično ide i visoka zarada. Veliki broj naših sunarodnika odlučuje se da vozi kamion pre svega zbog dobre zarade.
Miloš Dobričić živi u Solt Lejk Sitiju od 2016. godine. Rodom je iz Blaca sa juga Srbije, tamo je završio srednju a sa 19 se preselio u Beograd. Završio je Visoko Turističku školu na Novom Beogradu preko koje je igrom slučaja otišao u Ameriku na Work and Travel program.
"Radio sam u Hilton hotelu, tu sam upoznao devojku u koju sam se zaljubio. Počeli smo da se zabavljamo. Ja sam se vratio kući, u Srbiju, posle 5 meseci, ali smo nastavili da se čujemo i dopisujemo. Probao sam da odem na turistčku u Ameriku, tokom školovanja ali mi nisu odobrili tu vizu. Ljubav je cvetala pa je ona dolazila ovde više puta. Zaprosio sam je i kad se vratila, poslala mi je zahtev za vereničku vizu i otišao sam u Ameriku.
Kako kaže, počeo je ponovo sa poslom u hotelu, jer je to nešto za šta se i školovao. Ponovo je to bio Hilton i imao je sve uslove da napreduje. Međutim, često se čuo sa drugarima u Čikagu koji su mu sve lepo pričali o vožnji kamiona i tom poslu. Nije mu davalo mira, pa se upustio u tu priču.
"Krenuo sam da vozim 2019. godine. Kupio sam kamion od drugara i krenuo da vozim kao kontraktor za firmu čiji je vlasnik dečko iz Surčina. Vozio sam 7,8 meseci. To je bila prava, stvarna vožnja. To se u Americi zove all over the road, kad voziš kroz sve države. Fenomenalno iskustvo", rekao je on.
Miloš generalno obožava da putuje. Iako je, kako kaže, prvenstveno sve bilo usmereno na zarađivanje dobre love, prednost je bilo i to što je obilazio Ameriku.
"Prvi put sam video Ilinois, Minesotu, Teksas, Floridu, Njujorku. Svaki dan nešto novo. Radio sam posao i zarađivao, ali sam i hteo da vidim što više. Kad god bih se našao u nekom od većih gradova, parkirao bih kamion i otišao da vidim neku znamenitost. Vozio sam jednom čak 200 milja mimo rute da bih video Nijagarine vodopade. Parkirao sam na samoj granici sa Kanadom, uzeo taksi, otišao da vidim spomenik Nikoli Tesli. Bilo je prelepo. Čikago je isto prelep grad gde bi se sutra preselio, kad bi moja žena to želela. Sad imamo i dete pa je selidba malo teža", rekao je Miloš.
Ipak, zadovoljstvo obilaženja Amerike je popustilo nakon nekog perioda. Kako kaže, ušao je već u neke godine kad je više želeo da provodi vreme kući sa svojom ženom. U Americi je komplikovaniji vozački ispit, ali košta mnogo više. Između 6 i 8 hiljada dolara košta ispit. Ipak, on je uspeo da pokaže našu standardnu snalažljivost.
"Posle godinu dana otvorio sam svoju firmu u Solt Lejku. Vozio sam kratke ture po Juti i po gradu, da bih se, kad sam zaposlio svog čoveka, prebacio i na poziciju dispičera koji organizuje vožnje. Ti možeš da nađeš kompaniju koja bi platila tvoj vozački ispit, ali ti moraš da radiš u njihovoj firmi posle. Ja to nisam hteo. Ja sam ti našao nekog Gvatemalca sa kojim sam se cenjkao, jer on ima privatnu školu za polaganje, i za 1500 dolara sam dobio dozvolu. Vozio nedelju dana, položio posle sve ispite iz prve", rekao je Miloš.
Smatra još da je trenutni market kamiona fenomenalan i da može i dalje fantastično da se zarađuje.
"U odnosu na Evropu ovde se mnogo više zarađuje, ako radiš kako treba i ako želiš da radiš. Zaboravite na onu našu priču, gde kad odeš u Ameriku, već na aerodromu te čeka 10.000 dolara. Da bi zaradio ovde mora stvarno da se radi. Što se tiče samih uslova vožnje, oni su isto na višem nivou. Stvarno se vozi od jutra do mraka, nakon čega spavaš u kamionu, ali kamioni su ovde stvarno lepo opremljeni, spavaone su velike, u njoj imaš i mikrotalasnu i veliki krevet. Neki momci imaju televizore i plejstejšn. Pa tako, ako ih ima dvojica u kamionu, jedan može da vozi dok drugi igra igrice", rekao je Miloš.
Bezobzira na lep život, za kraj nam je ipak ispričao da je plan da se vrati u Srbiju.
"Voleo bih da povećam broj kontraktora i da otvorim dispičerksu kompaniju u Srbiji. Beba je to usporila, ali ako market ostane kakav jeste, probao bih sa tim poduhvatom sledeće godine. Onda bi svakako češće bio u Srbiji", rekao je Miloš.
(Mondo/Noizz)