Tim povodom, Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé, izjavio je: „U 2021. godini fokusirali smo se na sprovođenje naše dugoročne strategije i povećanje ulaganja u rast, dok se istovremeno bavimo izazovima prisutnim u globalnom lancu snabdevanja. Naš organski rast je bio snažan, sa povećanjem tržišnog udela, nakon disciplinovanog sprovođenja planova, brzih inovacija i pojačane digitalizacije. Ograničili smo uticaj velike inflacije troškova upravljanjem troškovima i odgovornim određivanjem cena. Naš snažan temeljni rast zarade po deonici pokazuje otpornost našeg modela stvaranja vrednosti. Čitav Nestlé tim pokazao je uzornu istrajnost i snalažljivost u izazovnom okruženju“.
Region južnog Adrijatika
Kompanija Nestlé zabeležila je snažan organski rast na tržištu južnog Adrijatika (Srbija, Crna Gora, Severna Makedonija). Kategorije kafe, zajedno sa Purina PetCare, Nestlé Nutrition i Nestlé Professional najviše su doprinele rastu u ovom regionu.
„Nestlé je u regionu južnog Adrijatika u toku 2021. godine ostvario rast od 9%, a naš uspeh ogleda se i u tome što smo podržali lokalne zajednice kroz donacije naših proizvoda u vrednosti većoj od 30 miliona dinara. Nastavićemo da poslujemo po principima cirkularne ekonomije, očuvanjem životne sredine, investiranjem u razvoj mladih profesionalaca, kao i edukacijom naših najmlađih o važnosti pravilne ishrane i fizičke aktivnosti“, izjavila je Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za region južnog Adrijatika.
Prognoza za 2022. godinu
U toku 2022. godine, Nestlé očekuje da godišnji organski rast dostigne 5%. Procene su da će osnovna marža operativne dobiti pri trgovanju dostići nivo od 17% do 17,5%. Srednjoročno, kompanija očekuje da se jednocifren organski rast prodaje nastavi.