STIGAO VAM PAPRENI RAČUN ZA MOBILNI - OVO MORATE DA PROVERITE! Mnogi tvrde sa su prevareni, a samo su greškom kliknuli

Mnogi korisnici mobilnih, nakon dobijenih velikih računa prvo pomisle da su prevareni od strane operatora, a zapravo su sami krivi.

MONDO/Uroš Arsić

Svima se desi da ponekad greškom kliknemo na neku aplikaciju, a da to nismo želeli, ali neke od tih reklama i banera koji nam iskaču mogu da naprave haos na vašem računu za mobilni.

"Moje iskustvo je loše, stigla mi je poruka u kojoj piše da sam se pretplatila na neke igrice da mi poruka košta 180 dinara i da će mi nedeljno odbijati dve poruke", rekla je predsednica sindikata pravosuđa Srbije Slađanka Milošević.

Korisnici smatraju da su prevareni, a u većini slučajeva se otkrije da su se na VAS prijavili sami, ili neko ko je imao pristup njihovom telefonu, ili čak neka aplikacija.

"Pod VAS uslugama podrazumeva se širok spektar servisa koji se mogu naručiti SMS-om na određene kratke kodove, kroz aplikacije ili prijavom na razne veb-portale, u koje spadaju različiti zabavni i edukativni sadržaji, kao i servisi poput plaćanja parking usluge, humanitarne poruke, nagradne igre, sadržaj za odrasle", navode u MTS-u.

 "Veliki broj korisnika interneta, zaista opravdano smatra da je prevareno, ipak pitanje je da li je tu u pitanju prevara u krivično pravnom smislu", naveo je advokat Radovan Novaković.

Tokom korišćenja mobilnog telefona savetuje se korisnicima da ne klikću na banere koji se pojavljuju, da izbegavaju usluge, aplikacije i sajtove, koji deluju previše dobri da bi bili istiniti.

"Narod naš je inače vrlo naivan, i mislim da i kad mu stigne takva neka poruka, 180 dinara ili dve poruke 360, da ne haje, mi ne hajemo za mnogo više, a ne za to. Međutim, mislim da za taj novac mogu voće deci da kupuju cele nedelje, zašto bi ga poklanjali", istakla je Miloševićeva.

Kome se obratiti?

 Regulatorna agencija za elektronske komunikacije navodi da je zakon jasan, operator ima obavezu da obezbedi zaštitu korisnika usluge, kao i da omogući prestanak korišćenja bez nadoknade.

"Ukoliko znaju koji operator usluge sa dodatom vrednošću (VAS) pruža uslugu, na internet stranici Agencije mogu pronaći podatke sa brojevima korisničkih servisa telefona tih operatora i izneti svoj problem. Ukoliko ne uspeju da reše svoj problem, mogu podneti prigovor Ratelu, a mi ćemo u zakonskom roku odgovoriti i pre toga zahtevati dopunske informacije od operatora usluge i mreže", navode u Ratelu.

Advokat Novaković napominje da imate pravo kao korisnik da povučete pristanak i savetuje ljudima da kontaktiraju svog mobilnog operatora, da traže od njega ono što su u mogućnosti, a to je da traže potpuno isključenje VAS usluga što, s druge strane, ima određene posledice, jer onda ne možete da platite parkiranje.

"Između ostalog, operator će dati korisniku informaciju ko je pružalac usluge i uputiti sa tim nekim osnovnim informacijama kome dalje da se obrati", naveo je Ivan Bošković iz kompanije "A1 Srbija".

(MONDO/RTS)