Društvo

ŠTA SE DESI KADA U TRŽNI CENTAR STIGNE DOJAVA O BOMBI: Protokol evakuacije jasno definisan, bezbednost je prioritet

Izvor Promo

Kroz šoping centre svakog dana prođu desetine hiljada ljudi, željnih kupovine, lepog provoda, dobre hrane i dragocenih zajedničkih trenutaka.

Izvor: Promo

Ali nedavno su oni bili u fokusu interesovanja javnosti zbog lažnih dojava o bombama. Na koji način se ove ustanove, u čiji poslovni život je svakodnevno uključeno više od 2.000 ljudi, nose sa ovakvim izazovima, objasnio je Uroš Blagojević iz "MPC properties".

"Upravljanje velikim i kompleksnim projektom kakav je šoping centar i u regularnim uslovima je veoma složeno, jer uključuje puno različitih strana i partnera koji u svakom trenutku moraju biti savršeno iskoordinirani. Kompleksnost tih koordinacija se dodatno usložnjava kada su u pitanju vanredne situacije u kojima treba na vreme doneti najbolje odluke, iskomunicirati sve procese i sačuvati bezbednost posetilaca, zaposlenih i poslovanja. Samo na jednom šoping centru imamo preko 140 radnji, plus više od 50 kiosk pozicija, zatim tu su i službe održavanja, obezbeđenja, kao i svi drugi saradnici naših zakupaca. Možemo reći da je više od 2,000 ljudi svakodnevno poslovno uključeno u život jednog šoping centra", navodi Blagojević, čija je pozicija Head of
property management.

"Kada su u pitanju situacije kao što je na primer dojave bombe u šoping centru, MPC Properties poseduje jasno definisan Protokol za vanredne situacije koji je usklađen sa zvaničnim aktima. Kada dođe do nepredviđene situacije, postoji jasan sled koraka koje primenjujemo na terenu. Od dokumentacije imamo definisanu Procenu rizika i Plan zaštite i spašavanja za objekte, a koji je u skladu sa Zakonom o vanrednim situacijama. Pored njih, posedujemo i Priručnik za vanredne situacije, koji je javan dokument i koji se između ostalog nalazi na info pultu u našim šoping centrima i koji je dostupan kako posetiocima, tako i svim zaposlenima u centru. Takođe, naš Krizni tim, koji je organizovan u okviru korporativne bezbednosti, se redovno sastaje i prilagođava poslovne odluke u skladu sa svakom pojedinačnom vanrednom situacijom, te dalje po njima informišemo i naše zakupce, posetioce i sve ostale partnere na šoping centru.

Dodatno, u svakodnevnoj smo komunikaciji sa državnim službama, te su sve naše odluke iskoordinisane i sa njima, o čemu veoma vodimo računa", navodi on.

Nije nimalo jednostavno upravljati situacijom, gde skoro dan za dan imamo lažnu dojavu o prisustvu bombe u nekom od šoping centara, ali uz dobru koordinaciju sa državnim aparatom, koordinaciju zakupaca, uspešno se implementira zvaničan protokol evakuacije tako da centar ponovo postaje operativan u vrlo kratkom roku.

"Kada se desi ovakva situacija, centar se vraća u normalno operativno funkcionisanje samo par sati nakon što predstavnici državnih službi stignu na objekat i isproveravaju svaki deo centra, te daju saglasnot da je bezbedno objekat vratiti u operativno funkcionisanje. Svaki naš potez je pre svega u cilju osiguranja bezbednosti svih posetilaca, zaposlenih u našim šoping centrima, kao i u interesu očuvanja poslovanja u izazovnim vremenima", zaključio je Blagojević.