STIŽE IZMENA ZAKONA O SAOBRAĆAJU, OVI VOZAČI BIĆE NA UDARU: Velika pošast na putevima - "vodi se velika diskusija"

Boris Antić, profesor bezbednosti saobraćaja na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu smatra da je vožnja električnih trotineta velika pošast na putevima, koju treba regulisati zakonom.

MONDO/Uroš Arsić

Najavljene izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja obuhvatiće upotrebu električnih trotineta, kao i ponovljenih prekršaja zbog kojih počiniocima može biti oduzeto vozilo. Boris Antić, profesor bezbednosti saobraćaja na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu nagovestio je da je vožnja e-trotineta velika pošast na putevima, a vode se i velike diskusije na koji način bi njihova upotreba trebalo da bude regulisana. 

"Velike diskusije u naučnim krugovima se vode na koji način treba biti regulisana upotreba električnih trotineta. Savremeni trotineti mogu da razviju brzine i do 40 na sat, nije im mesto na trotoaru. Treba da vidimo ko sme da vozi trotinet, sa koliko godina, da li će biti potreban neki test poznavanja nekih propisa, oprema, na koji način će biti korišćena. Mišljenja sam da trotinet nije nešto što treba da se vozi trotoarom", kaže on za beogradske medije.

 Bilo je najava i o oduzimanju vozila. Antić objašnjava o čemu se radi.

"Kao što kazne postoje sada za pešake i bicikliste, tako će biti i za one koji upravljaju električnim trotinetima. Šablon nekog normalnog civilizovanog ponašanja podrazumeva da se mi ponašamo na jedan način. U tom okviru postoje oni koji su nepopravljivi", kaže on.

Bilo je najava i o oduzimanju vozila. Antić objašnjava o čemu se radi.

"Ljudi se plaše da će onome ko se normalno ponaša u saobraćaju biti oduzeto vozilo, ili nekom ko nekad prekrši nešto. To nije slučaj. Sistem kaznenih poena je uveden 2009. godine, jer kazna mora da odgovara počiniocu“, ističe on.

Da bi dobro analizirali ponašanje ljudi u saobraćaju, kaže on, od suštinskog značaja su njihovo znanje i njihovi stavovi, a ideja je da se sistemski pristupi unapređenju bezbednosti saobraćaja, dodaje on.

"Moje informacije iz poslednjih godinu dana su da se sve češće i više gleda vezivanje pojasa na zadnjem sedištu i dosta je aktivnosti urodilo plodom da se podigne ta svest kod ljudi. Ljudi nisu svesni efekta sudara. Često oni koji su na prednjim sedištima ne razmišljaju koliko je važno da ovi iza njih budu vezani. Osoba od 75kg na zadnjem sedištu će udariti u slučaju sudara u sedište vozača silom kao da je udario auto“, objašnjava on.

(MONDO)