KURIR TELEVIZIJA SE USPEŠNO PREDSTAVILA PRED SAVETOM REM: Ovo je strategija prvog integrisanog brenda u Srbiji

Kurir televizija uspešno se predstavila u četvrtak pred Savetom Regulatornog tela za elektronske medije (REM) u okviru konkursa za dobijanje dozvole za nacionalnu frekvenciju.

Kurir/Zorana Jevtić

Kurir televizija predstavila se u četvrtak pred Savetom Regulatornog tela za elektronske medije (REM) u okviru konkursa za dobijanje dozvole za nacionalnu frekvenciju. Tim Kurir televizije iskoristio je priliku da predstavi svoj elaborat, kojim je u REM konkurisao za nacionalnu pokrivenost, i obrazloži sve prednosti koje ovu televiziju, jednu od najmlađih na tržištu, snažno preporučuje za "ulazak" u svako domaćinstvo u Srbiji.

Najgledaniji

Jedan od najubedljivijih argumenata jeste činjenica da je Kurir televizija od početka emitovanja, 28. juna 2020. godine, postala kolažni kablovski kanal broj jedan po gledanosti u mrežama (prema podacima MTS i Oriona) u kojima je dostupan sa prosečnim reachom od preko 500.000 gledalaca. Kurir televizija odgovorila je uspešno na izazovan zadatak emitovanja premijernog sadržaja, o čemu svedoči podatak da svojim gledaocima prikazuje čak 61 sat premijernog programa nedeljno. Svakog radnog dana proizvede i emituje više od 8 sati originalnog premijernog programa, od čega informativni čini više od 30 odsto. Strategija Kurir televizije je da se program puni isključivo domaćom produkcijom.

Prvi integrisani brend u Srbiji

Medijski sistem "Adrija medija grupa", pod čijim okriljem posluje i Kurir televizija, posebno je ponosna što je kreirala prvi integrisani brend u Srbiji. Ova prva medijska platforma sa četiri kanala uspešno je uvezala novine Kurir, portal Kurir.rs, Kurir televiziju i društvene mreže. Tako je nastala i najveća integrisana redakcija u regionu - sa 635 zaposlenih različitih profila, od čega je 489 zaposlenih na proizvodnji sadržaja.

Govoreći o prednostima integrisane redakcije, koja je najveća u regionu, predsednik "Adrija medija grupe" Igor Žeželj naglasio je da je na taj način stvoreno nešto što će dugoročno biti veoma održivo i otporno na promene koje se dešavaju u medijskoj industriji.

"Kao takvi, najviše smo ponosni na to što smo rasadnik mladih medijskih kadrova. Napravili smo strategiju da smo iskusne profesionalce angažovali na uredničkim i strateškim pozicijama. Imamo fantastičan i dokazan par glavnih urednika na nivou brenda Kurir - Aleksandra Ðondovića i Branislavu Majdarević, imamo troje vrhunskih profesionalaca: Zorana Mihajlovića, koji vodi informativni program, Bojanu Kesić, koja vodi zabavni program, i Snežanu Petrović, koja vodi naš sve gledaniji jutarnji program. Ono što ti ljudi rade je permanentni razvoj mladih kadrova i vi možete da vidite na našoj televiziji ogroman broj autora i novinara koji su to postali kod nas na televiziji, a mogli bismo da napravimo jedan podugačak spisak koliko je ljudi koji su ponikli u Kuriru u drugim medijima i na kojim pozicijama", rekao je predsednik AMG.

Medij budućnosti

Činjenica je da Kurir mediji, tehnološke i poslovne platforme povezuju milione ljudi širom regiona i u dijaspori, pružajući im sadržaje koje vole. Današnji trend je da moderne medijske kuće u okviru svog poslovanja imaju integrisane kompanije za softverski razvoj. Insistirajući na tome da predvodi medij budućnosti, Žeželj je objasnio važnost tehnologije koja se u medije ugrađuje. On je naveo da je u brend Kurira unet "fantastičan i veoma obiman tehnološki tim, jer brendovi u budućnosti bez tehnologije neće moći da opstanu na ovako dinamičnom tržištu". Takođe je istakao da je u Kuriru odličan spoj tehnologije, jer na ovom tržištu imamo dobro poznatu interno razvijenu "Origami" digitalnu platformu, koju su uspešno koristili veliki brendovi Kurirove konkurencije, kao i TV platforme zasnovane na najnovijoj NDI tehnologiji.

Objašnjavajući da je Kurir jedan od prvih evropskih medija i među pionirima u svetu u implementaciji NDI tehnologije, Žeželj je naveo da veliki broj medija iz Evrope i sveta koristi Kurirovu prezentaciju, na šta je, kako kaže, veoma ponosan, i dodao da je to kompanija koja nesebično deli znanje.

Produkcioni kapaciteti iznad nekih nacionalnih televizija

Igor Žeželj je rekao da Kurirov medijski sistem, u sklopu koga funkcioniše Kurir televizija, ima vrhunske studijske i produkcione kapacitete.

"Mi imamo četiri studija, imamo tri režije i fantastičan tehnički i produkcijski tim mladih profesionalaca. Mi smo u procesu izgradnje filmskih studija u Pančevu od 12.000 kvadrata, gde će biti tri velika studija holivudskog tipa koji mogu da posluže za snimanje bilo kakve filmske i serijske produkcije na najvišem nivou. Naši kapaciteti su u tom smislu na nivou i iznad nekih od danas najvećih nacionalnih televizija", rekao je Žeželj.

JASNA PITANJA I JASNI ODGOVORI

Kurirova tehnologija oduševila članove REM

l Članovi Saveta REM su na kraju prezentacije iskoristili svoje pravo da predstavnicima Kurir televizije postave pitanja, a prvo se ticalo NDI tehnologije, koja je očigledno intrigirala članove REM, s obzirom na to da je jedinstvena na tržištu. Koliko je Marija Leković uspešno prezentovala ovu visokosofisticiranu alatku Kurir televizije, pokazuje i neobičan predlog članice Saveta REM Aleksandre Janković da Marija treba da dobije priliku da bude edukator ili da vodi jednu specijalizovanu IT emisiju zbog plastičnog objašnjenja koje i laici mogu da razumeju. Pala je i šala da Marija zaslužuje i povišicu.

Na pitanje kako vidi program Kurir televizije za pet do sedam godina, Igor Žeželj je podsetio na dinamiku medijskog tržišta, te naglasio važnost ulaganja u ono što stvara mogućnost brze reakcije.

"Ne mislim lokalno, nego globalno. Svi smo svedoci da se tržište medija menja, da su uticaji globalnih igrača sve veći i ne možemo se praviti da njihov uticaj na nas ne postoji", rekao je on.

Član Saveta REM Božidar Zečević pitao je predstavnike Kurir televizije, s obzirom na to da proizvode igrani sadržaj, koliko imaju uticaj na sadržaj serija, tj. da li mogu da utiču na smanjenje "grubosti, brutalnosti, prostakluka u javnom govoru". Žeželj je objasnio da AMG ima ogroman uticaj na "Fajerflaj produkciju", jer je vlasnik te kompanije. On je, međutim, podsetio na neprikosnovenu umetničku slobodu, u koju AMG ne može da se meša.

Žeželj je napomenuo da je Kurir jedini koji, i to odavno, ima poziciju menadžera za etiku.

"To je Petar Jeremić, koji je bio jedan od osnivača Saveta za štampu, prešao je kod nas i kroz permanentnu edukaciju naših novinara mi poboljšavamo naš kvalitet iz meseca u mesec... Kurir više ne psuje", naglasio je Žeželj.

Dva vodeća specijalizovana kanala

On je podsetio da medijska kuća ima svoje specijalizovane kanale. Jedan od njih je Klasik TV, koji je jedinstven po tome što emituje isključivo domaće igrane, animirane, dokumentarne filmove i serije, s ciljem popularizacije domaćeg i regionalnog filma i očuvanja kinematografske baštine. Kako je naveo, Klasik TV je na drugom mestu po gledanosti među tematskim kanalima u sistemima u kojima je prisutan, a arhiva kojom raspolaže sadrži čak 1.600 sati programa. Doks TV je specijalizovan za najkvalitetnije umetničke dokumentarce, autorske filmove koji osvajaju nagrade na najprestižnijim festivalima. Ponuda ovog kanala, kako kaže, nesumnjivo afirmiše umetničku kreaciju i doprinosi bogatstvu medijske kulture. U arhivi Doks TV je 1.400 sati dokumentarnog programa, a u svojoj kategoriji je prvi po gledanosti u Tv mrežama u kojima je dostupan.

Mesto vrhunskih sadržaja

Kurirova medijska kuća je i mesto proizvodnje vrhunskih sadržaja, o čemu svedoče rezultati Kurir televizije, kao i "Fajerflaj produkcije", koja funkcioniše kao deo medijskog sistema u segmentu proizvodnje igranog programa vrhunskog kvaliteta. "Fajerflaj produkcija" je prva i najveća platforma na ovim prostorima koja se bavi razvojem originalnih scenarija i igranih formata. Pored razvoja sadržaja za klijente iz zemlje i sveta, njihov prioritet u budućnosti biće razvoj i proizvodnja originalnih sadržaja za potrebe Kurir televizije. Već proizvedene serije u okviru "Fajerflaj produkcije" su serije "Klan" 1, 2 i 3, "Močvara" 1 i 2, "Crna svadba", "Porodica", "Kalkanski krugovi", "Blok 27", "Feliks", a otkupljena su prava na snimanje naslova poput "Besnila" i "Atlantide" Borislava Pekića, "Godina prođe, dan nikada" Žarka Lauševića, "Konstantinovog raskršća" Dejana Stojiljkovića, "Dece zla" Miodraga Majića, "Gorila" Dušana Savkovića...

Kurir finansijski samoodrživ

Žeželj je naglasio da je brend Kurir već u ovom trenutku finansijski samoodrživ, i istakao da je Kurir, prema zvanično dostupnim i internim podacima, već marketinški lider u dva tržišna segmenta, u digitalu i printu.

"Ono što je nama važno je da nam to obezbeđuje otpornost na buduće izazove. Danas proizvodimo dovoljno informativnog i zabavnog programa na nivou nacionalnih televizija i nama će marketinški upliv s nacionalnom frekvencijom omogućiti dodatna sredstva kojim ćemo serije koje danas licenciramo od drugih proizvođača moći da proizvodimo u svom sistemu i da ih emitujemo i na Kurir TV", naglasio je Igor Žeželj.

Uz sve ove argumente i prednosti Kurir televizije, Žeželj je pred Savetom REM podsetio na činjenicu da je Kurir, gde god je nastupio, postao prvi izbor građana Srbije.

"Najčitaniji smo sajt i gde smo dobili ugovor, tu smo najgledaniji digitalni kolažni program. Ako nas pustite da dobijemo nacionalnu frekvenciju, sigurno ćemo biti u vrhu izbora građana Srbije, jer se mi zalažemo, pre svega, za Srbiju i domaći sadržaj", izjavio je Žeželj.

MONDO posluje u okviru Adria media grupe, koja je i vlasnik Kurira, Espresa, magazina Wanted, Sensa, Stvar ukusa, Lepa&Srećna, YuMama, SmartLife kao i licencnih izdanja National geographic i Elle.

(MONDO)