Društvo

OVE NAVIKE VOZAČA JEDU GORIVO I PRAZNE REZERVOAR! Svi misle da klima mnogo troši, a OTVOREN PROZOR je mnogo veći problem

Autor Ivana Lazić

Način na koji se automobil vozi može drastično smanjiti ili povećati potrošnju.

Gužva u saobraćaju
Izvor: Shutterstock / ModernNomads

Zbog rastuće inflacije i cena hrane, jedan od boljih saveta za štednju novca je da sve troškove stavljate na papir, kako biste imali uvid u to gde vam najviše novca odlazi, ali i da znate na čemu možete da uštedite. 

Pored hrane, energija je jedan od glavnih pokretača rasta cena. Iako su cene sirove nafte pale sa maksimuma od 120 dolara po barelu u martu i junu, sadašnjih 100 dolara po barelu naglo gura cene goriva. Budući da građani ne mogu da utiču na cene, mogu na potrošnju. Način na koji se automobil vozi može drastično smanjiti ili povećati potrošnju.

Postoji nekoliko načina da se to uradi. Neophodno je da se automobil vozi brzinom koja je najefikasnija u pogledu potrošnje goriva, a to je od 50 do 90 kilometara na sat. Procenjuje se da se potrošnja povećava za 15 odsto već pri brzini do 100 kilometara na sat, a čak i za 25 odsto pri 110 kilometara na sat. Čak ni prespora vožnja nije energetski efikasna jer je potrebno prebaciti u niži stepen prenosa, što takođe dovodi do veće potrošnje.

Važno je održavati optimalan pritisak u gumama, jer sa nižim od optimalnog, automobilske gume stvaraju veće trenje u vožnji, a to može povećati potrošnju goriva i do 10 odsto. Ubrzanje treba da postepeno, a ne naglo, jer naglo ubrzanje previše povećava broj obrtaja u minuti (RPM), što dovodi do veće potrošnje.

Izbegavanje naglog kočenja, pražnjenje gepeka od nepotrebnih stvari i gašenje motora kada automobil miruje su takođe načini za smanjenje potrošnje. Opšte je poznato da klima-uređaj povećava potrošnju goriva, ali neka ispitivanja su pokazala da je pri velikim brzinama (preko 70 km/h) efikasnije držati klima uređaj uključenom nego otvarati prozore, jer otvaranje prozora stvara dodatni otpor pri vožnji, što povećava potrošnju goriva.

(MONDO)