Sa ciljem edukacije novih generacija o odgovornom odnosu prema otpadu, održano je i 5 radionica sa preko 400 dece predškolskog i školskog uzrasta.
Prilikom čišćenja priobalja reka Save i Dunava na potezima od kule Nebojše do spomenika Braniocima Beograda u jednom i Beton hale u drugom pravcu, Lidl Srbija je sa svojim partnerima prikupio 1,2 t otpada, od čega je većina komunalni otpad težine oko 1 tone. Pored toga, sakupljeno je najviše stakla, zatim PET ambalaže i nešto limenki.
Akcija čišćenja sa ciljem uklanjanja plastike iz reka pre nego što dospe do mora i okeana je deo internacionalne kampanje Švarc (nem. Schwarz) grupe - River Cleanup Collective i sprovedena je u okviru strategije za odgovorno upravljanje plastikom REset Plastic. Uz Srbiju, u akciji su učestvovale i Švarc kompanije iz Nemačke, Austrije, Mađarske, Bugarske, Rumunije, Hrvatske, Slovačke i Poljske, skoro svaka Lidl i Kaufland zemlja kroz koju protiče Dunav ili neka od njenih pritoka. U okviru ove kampanje, sprovedeno je 12 akcija, u kojima je učestvovalo oko 1.500 volontera, a ukupno je uklonjeno skoro 5 tona otpada iz reka i sa priobalja.
„Veoma je važno da čuvamo našu zemlju i da obezbedimo novim generacijama bolje mesto za život. Edukacijom najmlađih i davanjem primera dobre prakse možemo da utičemo na to da odgovorno upravljanje otpadom donese bolje sutra“, izjavila je rukovodilac Korporativnih komunikacija u Lidlu Srbija Martina Petrović.
Udruženje „Čepom do osmeha“, čije se poslovanje zasniva na odgovornom upravljanju otpada, i ovaj put je partner akcije čišćenja koju je Lidl Srbija organizovao.
„Moramo definitivno da se zapitamo da li znamo koliko su nam važne reke, kolika je njihova neizmerna vrednost. Pozivamo sve ljude, građane Republike Srbije na odgovornost prema rekama, da imamo čiste reke jer to direktno utiče na jedno od osnovnih ljudskih prava a to je pravo na zdravu životnu sredinu. Ovakvim zajedničkim aktivnostima i edukacijama definitivno dajemo primer svima, a pogotovo najmlađima koliko nam je ekosistem važan i briga o njemu je naša obaveza i dužnost", izjavila je Vanja Petković, predsednica udruženja „Čepom do osmeha“.
Zahvaljujući motorizovanom vozilu i dve jedrilice „Jedriličarskog kluba Ada“, uz pomoć preko 50 volontera, akcija je uspešno sprovedena uz velike količine prikupljenog otpada.
„Zahvaljujemo se svima koji su učestvovali u ovoj akciji. Pre svega kompaniji Lidl Srbija kao inicijatoru, zatim udruženju „Čepom do osmeha“ koje je prenelo svoju energiju, timski duh i dragoceno znanje na sve ostale, volonterima, kao i našim članovima jedriličarima koji su svoje iskustvo sa vode po ko zna koji put upotrebili za dobrobit okoline i društva u kome se nalazimo", Izjavio je Miloš Dobrosavljavić predsednik „Jedriličarskog kluba Ada“.
Lidl Srbija je takođe sa svojim partnerima organizovao edukacije u „Jedriličarskom klubu Ada“ i četiri različite predškolske i školske ustanove o uticajima plastike po životnu sredinu i značaju njenog odgovornog odlaganja na predviđena mesta. Na radionicama je ukupno bilo oko 400 dece.
O Lidlu
Kompanija Lidl, kao deo nemačke Švarc grupe (Schwarz Gruppe), predstavlja jednog od vodećih prehrambenih trgovinskih lanaca u Nemačkoj i Evropi. Posluje u 32 zemlje širom sveta, sa više od 12.000 prodavnica, kao i više od 200 logističkih centara i skladišta u 31 zemlji sveta.
Lidl je u Srbiji svoje prve prodavnice otvorio u oktobru 2018. godine i trenutno ima 63 prodavnica u 35 gradova širom zemlje. Imamo dugoročne planove sa ciljem da potrošačima širom Srbije ponudimo jedinstveno iskustvo kupovine i najbolji odnos cene i kvaliteta, po čemu smo prepoznati u svetu. Na osnovu sertifikovanja od strane Top Employers Institute za najboljeg poslodavca, Lidl je nosilac sertifikata „Top Employer Serbia“ i „Top Employer Europe” za 2021. i 2022. godinu.