Profesorka fizike Tatjana Marković Topalović iz Šapca, koja je zaposlena u medicinskoj školi danas je rešila da drugačije organizuje nastavu dok je Srbija igrala protiv Kameruna na Svetskom prvenstvu.
“Kad sam stigla na čas, shvatila sam da od ispitivanja nema ništa. Na brzinu sam sklopila pitanja, a deca su se oduševila. Svi do jednog su pomno pratili utakmicu i pokušavali da daju odgovore, istražujući u svojim udžbenicima i na internetu. Nisam želela da ih pustim da samo gledaju utakmicu, kad znam da sam to mogla da iskoristim da ujedno i nauče i utvrde znanje”, kaže Tatjana koja je, inače, proglašena za jednog od najboljih edukatora Srbije.
A baš na ovakvim časovima i u ovakvim prilikama se najbolji i prepoznaju. Tatjana je na projektoru iznad table pustila utakmicu, a na tabli ispisala pitanja na koja su đaci tokom meča zajedno odgovarali. Koji naš igrač ima najveću brzinu i koliko ona iznosi? Iz dimenzija fudbalskog terena, izračunaj površinu. Odredi srednju gustinu fudbalske lopte.
“Ovo nisu teška pitanja, ali u ovom danu ona i ne treba da budu teška, već da ih motivišu da istraže odgovore. Sportovi imaju mnogo prostora, da se deca zainteresuju i da nauče nešto. Iz fizike, iz hemije (doping, ishrana, opšte zdravlje sportista kroz njihove laboratorijske analize), anatomija sportiste, primarna građa fudbalera, statistika i analiza igre (matematika), i naravno pravila igre i analiza utakmica sa nastavnikom fizičkog vaspitanja. Eto, tako ja to gledam”, kaže za Zelenu učionicu profesorka i dodaje da je drugi čas imala u drugom odeljenju, gde su đaci bili jednako “budni” i zainteresovani.
"Ja mislim da profesor mora da se prilagodi energiji dana i odeljenja, da bi to prenošenje znanja stvarno bilo i uspešno", kaže Tatjana, a mi se slažemo.
(MONDO)