Mnogi u šali govore da na neregulisanoj raskrsnici prvenstvo prolaza imaju kola hitne pomoći, vatrogasaca, policije, ali i vozila sa pančevačkim tablicama. Ova anegdota, ali i nepisano pravilo godinama važi na ulicama Beograda. Da li su Pančevci loši vozači ili je to predrasuda? Ipak je to predrasuda.
Prvo mesto na listi nepažljivih vozača pripalo je građanima Sremske Mitrovice, gde čak šest odsto vozača koristi mobilni telefon u vožnji, što je, kako u Agenciji navode, veoma visok procenat. U stopu ih prate vozači sa teritorije Kikinde (5,6%), Novog Sada (5,2%), Subotice (5,1%), Zrenjanina (4,9%) i Sombora (4,6%).
Beograđani će uvek za vozače iz Novog Sada reći da su usporeni i tromi, dok će Novosađani biti šokirani haotičnom i užurbanom vožnjom u Beogradu. Ipak, to dosta zavisi i od pojedinaca, pa je teško staviti sve vozače iz jednog grada u isti kalup.
Ipak, među vozačima postoje razne teorije, a generalizacija nam nikad nije bila strana. Tako će mnogi iz Beograda reći da su najgori vozači iz Pančeva, jer se prema njihovom mišljenju na ulicama glavnog grada ponašaju izgubljeno i nesnađeno. Sa druge strane, mnogi koji žive van Beograda ne shvataju čemu služe agresija, vika i sviranje čim se na semaforu upali žuto svetlo pre zelenog. Upravo zbog ovih karakteristika, dobar deo Srbije smatra da su najgori vozači baš u Beogradu.
Ne treba zaboraviti ni Užice, grad u Zapadnoj Srbiji koji je sa pojavom prvog kružnog toka postao predmet sprdnje cele nacije. Jedan deo Užičana nikada do tada nije imao priliku da vozi kružnim tokom, pa su nakon otvaranja prve ovakve raskrsnice, jednostavno nastavili rutom kojom su i pre išli, bez obzira na kršenje pravila smera kretanja unutar kružnog toka.
Zvanično istraživanje na ovu temu nikada nije obavljeno, ali na osnovu broja saobraćajnih prekršaja možemo izdvojiti gradove u kojima su najgori vozači u Srbiji. Što se tiče upotrebe mobilnih telefona u vožnji u naseljenom mestu, ubedljivo najgori vozači su u Vojvodini.
Grad Valjevo je jedan od prvih gradova u Srbiji koji je pre nekoliko godina sproveo Studiju o bezbednosti sabraćaja, a rezultat ovog istraživanja svakako vozače iz ovog grada svrstava među najgore u zemlji. Valjevo ima najlošiji rezultat kada je u pitanju vezivanje sigurnosnih pojaseva u Srbiji. Naime, svega 10 posto građana koristi pojas na zadnjem sedištu, a samo 18,9 posto vozača koristi sedište za decu za prevoz svojih mališana.
VISOKE KAZNE
Kazna za upotrebu mobilnog telefona u saobraćaju nije ograničena samo na vozače, već može važiti i za pešake. Ukoliko pešak koristi telefon dok je na pešačkom prelazu, može platiti kaznu u visini od 3.000 do 12.000 dinara, a ukoliko prelazi ulicu sa slušalicama, visina kazne se kreće od 5.000 do 30.000 dinara. Ukoliko vozač na bilo koji način koristi mobilni telefon tokom vožnje, visina kazne iznosi 10.000 dinara. Vozači ne smeju ni da koriste telefon dok je ogromna gužva ili dok čekaju zeleno svetlo na semaforu.
(MONDO/Nova S)