Treće osnovno javno tužilaštvo izdalo je nalog vlasniku splava "Fristajler" da može da ga izvuče iz reke Save. Nadzor će obaviti Lučka kapetanija. Jedan od najpopularnijih beogradskih splavova je potonuo nekoliko minuta nakon ponoći. Prema nezvaničnim informacijama, potonuo je zbog preopterećenja.
Da podsetimo, prema dostupnim informacijama, splav je registrovan za 220 ljudi, a na njemu je navodno bilo dva do čak tri puta više! Zbog potonuća splava i krivičnog dela "izazivanje opšte opasnosti" uhapšeni su direktor, vlasnik i menadžer splava. Vlasnik “Fristajlera”, inače grčki državljanin Markos Ljapis (51), direktor splava Marko Radulović (41) i menadžer Darko Veljović (46). Njih trojica su saslušani u Trećem osnovnom javnom tužilaštvu i vlasnik Markos Ljapis je negirao krivično delo “izazivanje opšte opasnosti” koje mu se stavlja na teret i zbog kojeg mu preti od jedne do osam godina zatvora. MONDO je razgovarao sa građevinskim inženjerom koji je objasnio kako inače splavovi funkcionišu, a dao je i svoje mišljenje o mogućem razlogu potonuća “Fristajlera” na osnovu informacija koje je saznao iz medija.
Pogledajte fotografije kada je potonuo splav “Fristajler”
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je saopštilo da je vlasnik odgovoran za vađenje potonulog splava i da je rok 15 dana od potonuća. Prema njihovim rečima, u skladu sa odredbama Zakona o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama, potonulu stvar vadi vlasnik te stvari na osnovu odobrenja nadležne lučke kapetanije kojim se određuje vađenje, kao i vreme predviđeno za početak i završetak radova na njenom vađenju. Pored zakona, pregled čamaca i plovećih tela je bliže uređen takozvanim Pravilnikom o vrsti, nameni i pregledima čamaca, plovećih tela i plutajućih objekata.
Šta kaže Pravilnik o vrsti, nameni i pregledima čamaca, plovećih tela i plutajućih objekata?
Tu je precizirano da pregledi mogu da budu osnovni, redovni i vanredni. Osnovni pregled vrši se pre upisa u upisnik, svaki put kada se trajno menja namena ili vrši popravnka kojom se menjaju konstrukcione osnove objekta. Redovni pregled čamaca i plutajućih objekata namenjenih za javne, odnosno privredne svrhe, u šta potpada splav “Fristajler”, vrši se svake godine.
Vanredni pregled obavlja se posle havarije ili utvrđenog nedostatka koji utiču na sposobnost za plovidbu, posle prepravke ili adaptacije, pre ponovnog upisa u upisnik i kada inspektor bezbednosti plovidbe posumnja da plutajući objekat bitno ne odgovara podacima u plutajućoj dozvoli. Pregledom se utvrđuje stanje trupa, pogonskih i drugih uređaja i opreme plovila.
(MONDO/Novosti)