60 studenata farmaceutskih fakulteta dobilo je priliku da se upozna sa procesom rada u globalnoj farmaceutskoj kompaniji

Mladi učestvovali u programu „Connecting with gen Z“ kompanije AstraZeneca sa ciljem razvoja karijere

Promo

Kompanija AstraZeneca posvećena je zajednici u kojoj posluje, a ulaganje u razvoj i podršku mladih ljudi predstavlja važnu stratešku odluku kompanije. U skladu sa tim, prošle godine je tradicionalno treći put organizovan projekat “Connecting with GenZ”, u okviru kojeg je održana radionica “Od diplome do posla”, kao deo 15. Kongresa studenata farmacije u organizaciji NAPSER-a (Nacionalna Asocijacija Studenata Farmacije – Srbija). Kroz radionicu je prošlo više od 60 studenata završnih godina farmaceutskih fakulteta sa beogradskog, novosadskog, kragujevačkog i niškog univerziteta. Cilj održane radionice bio je da studenti dobiju bolji uvid u to kako izleda rad u jednoj farmaceutskoj kompaniji, kao i da se iz prve ruke, kroz razgovor sa zaposlenima i simulaciju razgovora za posao, upoznaju sa procesom zapošljavanja.

Promo 


Ono što je posebno važno jeste da je nakon stručne prakse od dva meseca jedna studentkinja nakon diplomiranja postala i novi član AstraZeneca tima. Reč je o Milici Bogićević, koja se tokom projekta “Connecting with GenZ” istakla svojim entuzijazmom i proaktivnošću. Od jula 2022. godine nosilac je diplome magistra farmacije sa Fakulteta medicinskih nauka u Kragujevcu, a pridružila se na poziciji stručnog saradnika već u septembru iste godine.

“Radionica je za mene bila prekretnica, jer sam se zainteresovala za tip karijere koji sam mislila da ne želim, samo zato što nisam bolje poznavala šta isti podrazumeva. Osim novih saznanja, radionica pruža priliku onima koji se pronađu da se istaknu i budu prepoznati od strane kompanije kao potencijalni kandidati za posao. Pored toga, radionice su izuzetno korisne studentima, jer im omogućavaju da budu u toku sa aktuelnim događajima, shvate koncepte, a da u kompaniji i pronađu inspiraciju u iskustvima i idejama drugih ljudi. Takođe, prilika su za „networking“, kako studenata međusobno, tako i sa članovima organizacije”, istakla je Milica, dodavši da joj je period stručne prakse u kompaniji AstraZeneca omogućio da upozna svoje buduće članove tima, kao i način funkcionisanja organizacije, kako bi mogla da proceni da li istoj pripada.

“Uvidela sam da inovativne kompanije pružaju interesantniji rad, više razvojnih mogućnosti i kulturu uključivosti i podrške. Sve navedeno podstaklo je u meni želju da budem deo zdravog i produktivnog radnog okruženja AstraZeneca tima u Srbiji, u kome se osećam prihvaćenom i imam prostora da ostvarim svoj pun potencijal. Zaposlila sam se već par nedelja nakon diplomiranja. Moj entuzijazam je primećen od strane saradnika, a ubrzo sam postala i deo radne grupe sa učešćem predstavnika kompanije iz drugih zemalja u kojoj su neke moje ideje za nove projekte toplo prihvaćene. O važnosti prilike da radim u kompaniji AstraZeneca najviše govori osećaj ponosa koji imamo moji roditelji i ja.”

Nakon diplomiranja, mladi danas imaju znatno više mogućnosti, i veoma je važno da imaju što više informacija kada se opredeljuju u kom pravcu žele da grade karijeru, da bi načinili izbor koji će ih dugoročno učiniti zadovoljnim. Za njih danas nije jedino merilo koliko je neki posao plaćen, već i kakve su mogućnosti za kontinuirano sticanje novih znanja, lični razvoj i napredovanje. Takođe im je važno i kakve su vrednosti kompanije ili institucije u kojoj će raditi, kakav uticaj njihov posao ima na njihovo okruženje i društvo kome pripadaju, a kada je reč o svršenim studentima farmacije, medicine i stomatologije, onda još dodatno i u kojoj meri njihov posao pozitivno utiče na zdravlje ljudi, jer su se za to i školovali. Upravo sa ovim tvrdnjama je saglasno i dvoje studenata, koji su takođe imali priliku da budu deo projekta “Connecting with Gen Z”. Vanja Petrić je student pete godine Farmaceutskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, a ujedno i član Nadzornog odbora NAPSer-a, dok Ivana Bogdanović privodi kraju poslednju godinu studija na Medicinskom fakultetu u Novom Sadu i intenzivno razmišlja o budućoj karijeri.

“Radionica “Od diplome do posla” bila je idelna prilika da saznamo nešto potpuno drugačije i sagledamo realnu sliku funkcionisanja tako velike kompanije, kakva je AstraZeneca. Poseban akcenat bih dao drugom delu radionice, a to je simulacija razgovora za posao. Ovaj deo je u mnogome upotpunio ceo doživljaj i dao značaj na još jednom iskustvu koje će nam, siguran sam, biti od velike pomoći u budućnosti. AstraZeneca je pokazala spoj korisnog i lepog, gde je studentima pružila ne tako česte informacije sa kojima se kompanija susreće, i tako proširila znanje o nekim oblastima poslovanja, sa kojima mi kao studenti možda nismo imali priliku da se susretnemo, i time nas usmerila u daljem školovanju ka onome što nas interesuje”, istakao je Vanja Petrić.

Kao učesnik radionice, Ivana je naglasila da ovakva iskustva pružaju studentima uvid u ono sa čim u nedovoljnoj meri imaju prilike da se susretnu tokom studija. “Smatram da je studentima potrebno približiti različite poslovne puteve kojima mogu da pođu, kako bi se još tokom studija usmeravali na ono što ih najviše zanima. Način funkcionisanja jedne kompanije je nešto što je iz ugla jednog studenta još uvek dosta apstraktno i neistraženo, te je pre svega zanimljivo susresti se sa tim. Takođe, u današnje vreme, kada poslodavci od kandidata za zaposlenje očekuju mnogo, a on je obično bez ili sa vrlo malo prethodnog iskustva, nije zgoreg navesti učešće u radionici ovog tipa ili istaći kontakte koji su tom prilikom
ostvareni. Smatram da je veoma korisno informisati se o struci i van okvira redovne nastave, i biti u toku sa najnovijim trendovima. Naravno da je znanje stečeno na fakultetu osnov koji je uvek primenljiv, ali treba ga konstantno nadograđivati u ovoj, kao i u svakoj drugoj oblasti farmacije”, mišljenje je Ivane Bogdanović.

Promo 


Želja kompanije AstraZeneca jeste da, kroz saradnju sa fakultetima, omogući mladim kolegama jasan uvid u sve ono što jedna inovativna farmaceutska kompanija radi u Srbiji i regionu, kao i kakve su mogućnosti za započinjanje i razvoj karijere u farmaceutskoj industriji. “Projekti na kojima sarađujemo su važni i fakultetima i udruženjima studenata, jer se na ovaj način ostvaruje bolja komunikacija i saradnja, studenti tokom samih studija stiču dodatna znanja koja će im biti od velikog značaja pri započinjanju karijere, a svršeni studenti su spremniji, proaktivniji i uspešniji u traženju posla nakon diplomiranja, što i jeste u najboljem interesu obrazovnih institucija i nas predstavnika industrije. U ovoj godini naš tim u Srbiji i Crnoj Gori se uvećao za skoro trideset novih članova, zahvaljujući našem sjajnom portfoliju inovativnih lekova, rezultatima koje ostvarujemo i ambiciji koju imamo”, istakao je Nenad Vuković iz kompanije AstraZeneca.

Predstavnici kompanije AstraZeneca želeli su da dodbiju i feedback od učesnika koji su anketirani putem Mentimeter aplikacije i rezultati su pokazali da je više od 80% njih radionicu ocenilo veoma korisnom za opredeljivanje o pravcu u karijeri, kao da im je značila kao priprema za intervju za posao. Inače, 15 studenata selektovanih kroz prvu fazu projekta „Connecting with Gen Z“ čeka druga faza projekta nazvana „Day with AZ“, kada će studenti tokom jednog dana imati priliku da upoznaju kompaniju i čuju više o doprinosu koji kompanija ostvaruje u 5 terapijskih oblasti u kojima je prisutna. Takođe, studentima će biti predstavljena organizaciona struktura inovativne kompanije sa ciljem boljeg razumevanja uloga različitih sektora. Činjenica da je lokalno predstavništvo kompanije Astra Zeneca deo Balkanskog klastera kao organizaciione jedinice, nudi mladim ljudima mogućnosti razmene ideja, iskustava i znanja kroz krosfuncionalnu saradnju sa kolegama iz ostalih zemalja klastera. U trećoj fazi projekta, dvoje studenata će dobiti dvomesečnu praksu u kompaniji.