Radna grupa za komunikaciju Odeljenja za psihologiju Filozofskog fakulteta univerziteta u Beogradu objavila je psihološke smernice za medijsko izveštavanje nakon kriznih događaja. U dokumentu se navodi da cilj nije da on zameni ili dopuni Kodeks novinara Srbije već da ukaže na psihološke i društvene posledice neodgovornog medijskog izveštavanja, kao i da ukaže na to da mediji imaju ulogu u uspostavljanju atmosfere bezbednosti i oporavku neposredno pogođenih i zajednice nakon velikih kriza.
"U dokumentu neće biti reči samo o tome o čemu i kako ne govoriti, već i o čemu i kako govoriti da bismo oblikovali zdraviju klimu i društveni dijalog. Dokument je pre svega namenjen zaposlenima u medijima, ali može da bude koristan i zvaničnicima koji se obraćaju medijima kao i čitaocima i gledaocima koji dele i komentarišu vesti", navodi se u dokumentu.
Radna grupa za komunikaciju Odeljenja za psihologiju objavila je šta treba i šta ne treba da se radi tokom izveštavanja. U galeriji ispod možete pročitati detaljne smernice:
(MONDO)