Nakon masovne pucnjava i masakra u školi "Vladislav Ribnikar", postavlja se pitanje da li bi đaci trebalo da se vrate u školske klupe, da se školska godina odmah prekine ili da se čak i sruši škola. O tim pitanjima i nagađanjima u ponedeljak je na Radio-televiziji Srbije govorio predsednik saveta roditelja Igor Đorđević.
"Moja ćerka je jutros bila prva smena u školi, proveli su planirano vreme tamo. Ona je VII-1, takođe sedmi razred, ali suprotna smena. Poznavala je tu decu, pojedina deca koja su sa njom u odeljenju bila su prošle godine u odeljenju sa dečakom ubicom. Dan je protekao dobro prema njenim rečima, bilo je interesantnije nego prošle nedelje. Velika većina dece je išlo u školu od prvog dana kad je pokrenut povratak u školu, taj broj je povećavan iz dana u dan. Danas su bili časovi od 30 minuta, prvi put je uvedeno školsko zvono, kao podsetnik na to i danas je prvi put ta tematika razgovora prešla sa osnovnih, ljudskih, građanskih tema, na tematiku nastave. Na malo drugačiji način, ne standardno predavanje, ispitivanje. Bilo je to specifično prilagođavanje njihovom trenutnom senzibilitetu", rekao je Igor Đorđević, predsednik Saveta roditelja OŠ "Vladislav Ribnikar".
"Prvi kompromis roditelja je bilo sedam tačaka, drugi da treba da se vrate, a oko treće nismo mogli da se dogovorimo da li bi to trebalo da bude tu - ili negde drugde. Mislim da je rešenje koje nam je ponuđeno od stručnjaka tima najbliže kompromisu, da imamo mogućnost da vratimo decu u školu, a da svi koji nisu spremni imaju vremena i mogućnosti da ostanu kod kuće bez ikakvih konsekvenci. Tri nedelje je do kraja školske godine, rečeno nam je da je bolje da se deca suoče sa realnošću, završe školsku godinu, škola će proći kroz rekonstrukciju, a onda ćemo da što pre vratimo decu u istu tu školu, potpuno rekonstruisanu, sa novim početkom. Ta deca vole tu školu, ima dece koja su jako dugo tu i pokazala su koliko vole tu školu i prostoriju tako što su samoinicijativno dolazila od prvog dana tog tragičnog slučaja", rekao je on.
Pogledajte fotografije sa mesta pucnjave gde učenici odaju počast:
Koliko se dece vratilo u školu, s obzirom na to da je pohađa oko 1100 učenika? "Oko dve trećine dece je krenulo od prvog dana, zaključno sa današnjim danom u ovom trenutku je oko 900 dece uključeno u rad škole. Najveći deo je u samoj školi u učionicama, tri odeljenja su u nastavi u prirodi, na organizovanim aktivnostima, mislim na neke posete muzejima, Francuskom kulturnom centru i sličnim ustanovama", dodao je Đorđević.
On je rekao da ga je javno obraćanje majke jedne učenice potreslo. "Povredila me je rečenica 'Ova prokleta škola'. Naša deca vole tu školu i nije ubijala zgrada škole, već neko sa imenom i prezimenom. Ne možemo da je nazovemo 'prokletom školom'. Moje dete se osetilo loše kad je to čulo. Nije bitno mišljenje samo moje i mog deteta", kaže Đorđević.
Đorđević je govorio i o tome kako izgleda povratak dece koliko-toliko redovnoj nastavi i obavezama. "Bilo je dece koja su došla u školu, osetila su se loše, razgovarala sa stručnim ljudima i bilo im je lakše. Deci nije lako, nebitno da li su u školi, kod kuće ili u parku. Osećaju se loše jer su poginuli njihovi drugovi. Moje dete se jednog dana nije osetilo jako da ode i javili smo razrednoj. Jednako tako se nije osetila ni dovoljno jako da ode u park, da se prošeta. To su dečija osećanja, a ja nisam psiholog, ali slušajući ljude koji su nam poslati u školu i slušajući ljude poput Milutina Kostića, smatram da takve stručnjake treba poslušati. Ogromna većina tih ljudi imaju mišljenje da nema opasnije stvari od odloženog bola, bežanja od problema, a onda da se vratimo u septembru i da nas dočeka šok", naglasio je on.
Prosvetna inspekcija je izvršila vanredni inspekcijski nadzor u školi, šta je bio povod? "Prosveta inspekcije je bila na početku, savetodavno da vidi, nakon toga je danas izvršila nadzor da se vidi aktivnosti. U narednom periodu će se realizovati činjenice koje su mogle da utvrde. Inspekcija postupa u skladu sa zakonom, a videćemo na kraju kakvi su nalozi inspekcije. Rano je da govorimo o tim nalazima. Škola i zaposleni u školi su preuzeli sve aktivnosti koje je Ministarstvo prosvete je bilo uključeno od prvog dana. Velika zahvalnost Ministarstvu zdravlja i organizacijama koje su bile uključene.Kada je bio formiran krizni tim koji je komunicirao sa roditeljima i preko odeljenskih starešina, najavljujući određene aktivnosti, događaje, sa te strane jedan timski rad gde se struka sluša, i psihijatara i psihoterapeuta", rekao je Milan Pašić, pomoćnik ministra prosvete.