Društvo

"PUTNIK NE SME DA BUDE OŠTEĆEN AKO ODUSTANE OD LETOVANJA ZBOG NEPOGODA"! Evo šta kažu iz Udruženja potrošača o novcu

Autor Ivana Vlajković

Posle požara u Grčkoj agencije obaveštavaju putnike da će u slučaju odustajanja od putovanja zadržati 100 odsto uplaćenog novca

Izvor: twitter/neturaldisaster/KWTWeather

Udruženje potrošača "Efektiva" saopštilo je da putnik ne sme da bude oštećen ako odustane od letovanja zbog elementarnih nepogoda u državi odredišta.

"Zakonom o zaštiti potrošača predviđeno je pravo putnika da odustane od putovanja zbog elementarne nepogode u državi odredišta. Propisano je da organizator putovanja, u tom slučaju, ima pravo na naknadu stvarnih troškova, ali na zahtev putnika, mora da mu pruži obrazloženje, odnosno dokaz o tim troškovima", navodi se u saopštenju, piše e kapija.

Istaknuto je da je poslednjih dana učestalo, posle požara u Grčkoj, da agencije obaveštavaju putnike da će u slučaju odustajanja od putovanja, zadržati 100 odsto uplaćenog novca, pozivajući se na Opšte uslove putovanja. "To nije tačno. Zakon jasno definiše da organizator mora da obrazloži svoje troškove. To znači da agencija mora da pruži dokaz da je uplatila hotel, platila prevoz i druge usluge, a ne samo da prisvoji novac putnika, i za ono što dokaže da je imala kao trošak, to može da naplati, ostalo mora da vrati", saopšteno je. 

Aleksandar Seničić je ranije u razgovoru za Mondo naglasio da nema nikakve potrebe za orkazivanjem aranžamana zbog požara koji besne, prevashodno na Rodosu. Ako bi putnici to sada i uradili, ne bi dobili svoj novac nazad.

BONUS VIDEO: 

(MONDO)