PUTNICI BILI 11 SATI ZAROBLJENI NA BG AERODROMU! Odlagali let nekoliko puta: "Ljudi su besni, bilo je na ivici TUČE!"

Putnici koji su juče krenuli na put za Hurgadu, proveli su više od 11 sati čekajući na beogradskom aerodromu 'Nikola Tesla', a niko im nije obrazložio razloge odlaganja leta

MONDO/Stefan Stojanović

Juče je ponovo kasnio let Er Srbije aviokompanije za Hurgadu, koji je bio zakazan za 19:35 časova. Let koji je bio planiran za utorak, 25. jul, odložen je, a putnici su zarobljeni na aerodromu čekali više od 11 sati dok posle cele noći provedene na stolicama konačno nisu mogli da se ukrcaju na avion. Prema nezvaničnim informacijama, na tom letu bilo je oko 180 putnika. 

Avion je poleteo tek u sredu ujutru u 6:42 časa, prema podacima dostupnim na Aerodromu Nikola Tesla. Putnica Jasna Marković, koja je bila na ovom letu, kaže za Danas da su tek danas nešto pre 14 časova stigli u hotel. "Mi smo se 'oprostili' od prvog zvaničnog dana letovanja, a to je trebalo da bude 25. jul. Znamo da su čarter letovi rizični i da agencije broje noćenja, a dane mogu i okratiti", navodi ona.

Marković objašnjava da je čekanje bilo dugo i mučno. "Let je pomeran nekoliko puta. Prvo za 20:40 časova, pa za 23 časa… u čekaonici je bilo više od 70 odsto porodica sa malom decom. Možete zamisliti očaj tih ljudi zarobljenih sa decom na aerodromu bez ikakve asistencije turističkih agencija. Niko nam se od njihovih agenata nije javljao na pozive. Atmosfera je bila na ivici tuče jer su ljudi bili očajni i besni", naglašava sagovornica.

Kako dodaje, u nekoliko navrata su do njih stigle informacije o tome zašto se let odlaže. "Obrazloženje od agencije nismo dobili, ali rečeno nam je da se čeka avion, pa kad je došao avion i stigla posada oko 21 čas, otkriven je neki kvar, kako nam je rečeno. Takođe, rečeno nam je da čekamo. U ponoć su nam javili da će let biti u 6 časova ujutru. Bilo je ljudi iz raznih delova Srbije, od Subotice do Šumadije, a mnogi od nas su bili na aerodromu od 17 časova", objašnjava Marković.

Ona navodi da se putnicima koji su čekali niko nije obratio. "Krenuli smo, umesto 25. jula u 19:35 časova, danas 26. jula u 6:30. Izgubili smo ceo dan i noćenje, a niko nam se nije obratio iz agencija i ponudio nadoknadu štete. Samo su nam na aerodromu dali vodu i sendviče ne bi li narod umirili. Odveli su nas u 'Lounge premium' deo da bismo tu na stolicama prespavali", opisuje Marković.

Ona kaže da su se oni udružili i napravili spisak svih putnika voljnih da tuže 'redom od agencija do avio prevoznika'. Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA) Aleksandar Seničić za Danas objašnjava da građani od agencija nisu dobili objašnjenje najverovatnije jer ga ni agencije nisu dobile od Er Srbije. "Agencija ne može da utiče na to da li će avion da poleti ili neće. To je standardni problem koji imamo već 20 godina, sa JAT-om, pa sa Er Srbijom", navodi on.

Seničić kaže da građani moraju sada moraju da se žale agenciji preko koje putuju, bez obzira što je to greška avioprevoznika. "Pošto su išli preko agencije, moraju njoj da se žale. Oni ispunjavaju uslove da dobiju nadoknadu za tu jednu noć, nažalost, ne više od toga. Agencija kasnije to potražuje od Er Srbije i najverovatnije će to oni isplatiti, iako je to veliko pitanje", obrazlaže sagovornik.

On kaže da objektivno agencija sa tim nema nikakve veze, ali da je naš zakon takav. "Agencija kao organizator putovanja je odgovorna za sve usluge i to je u redu. Ali kod avio prevoza je to specifično, ne može da bude odgovorna jer ne mogu da utiču na taj proces. Zakon je takav i to je procedura koja mora da se ispoštuje", kaže Seničić.

Podsetimo, beogradski aerodrom beleži najveći obim saobraćaja u svojoj istoriji. U drugom kvartalu 2023. godine beogradski aerodrom opslužio je oko 2 miliona putnika, što je 41 odsto više nego prošle godine i za četvrtinu više nego u istom periodu 2019. godine. U istom periodu, zabeleženo je 20.720 letova, odnosno 26 odsto više nego prošle godine i 15 odsto više nego u istom periodu 2019. godine.

U prvoj polovini godine, beogradski aerodrom opslužio je oko 3,3 miliona putnika, što je 53 odsto više nego prošle godine i 26 odsto više nego u istom periodu 2019. godine. U istom periodu, zabeleženo je 38.286 letova, odnosno 31 odsto više nego prošle godine i 15 odsto više nego u istom periodu 2019. godine.

BONUS VIDEO:

This browser does not support the video element.

ER SRBIJA NA UDARU HAKERSKIH NAPADA? Stručnjak tvrdi: Zbog letova ka Rusiji našem osoblju stižu i PRETNJE!  Kurir televizija

 (MONDO)